Παρ11012024

Last updateΠεμ, 31 Οκτ 2024 7pm

Με το βλέμμα στο… Ningbo – Χωρίς «τσιπ» η αυτοκινητοβιομηχανία

0Containers stacked

Με το βλέμμα στραμμένο στο Ningbo είναι η παγκόσμια εφοδιαστική. Ιδιαίτερα ο τομέας της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων περιμένει με κομμένη την ανάσα για να διαπιστώσει εάν το κλείσιμο του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Ningbo Meidong θα περιοριστεί σε λίγες μόνο ημέρες ή θα παραταθεί για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα καθώς ένας λιμενεργάτης βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό στις 11 Αυγούστου 2021.

Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua ανέφερε ότι οι επιχειρήσεις στον σχετικό χώρο έχουν ανασταλεί και η περιοχή έχει απολυμανθεί χωρίς ωστόσο να γίνει αναφορά για το πότε το λιμάνι θα ανοίξει. Το γεγονός αυτό αποτελεί και την βασική πηγή που τρέφει τον προβληματισμό της εφοδιαστικής ο οποίος εξακοντίστηκε στα ύψη με την έκθεση της Hapag-Lloyd η οποία , πέραν της περιπτώσεως του Ningbo ανακοίνωσε ότι οι τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι Tan Cang Cat Lai στην πόλη Ho Chi Minh του Νότιου Βιετνάμ ανέστειλαν τις εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων σε μια προσπάθεια να καθαρίσουν τις καθυστερήσεις που προκλήθηκαν από την επιδημία COVID-19 στην περιοχή. Ουσιαστικά η έκθεση αποκάλυψε ότι ήδη η κρίση της μετάλλαξης «δέλτα» έχει κτυπήσει το ασιατικό λιμενικό σύστημα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Vespucci Maritime Λαρς Γιένσεν να δηλώνει ότι εάν τα προβλήματα στο Ningbo επεκταθούν στο ευρύτερο λιμενικό συγκρότημα, θα επισκιάσει τα ζητήματα στη Yantian. Εκ των πραγμάτων το «φαινόμενο» του ντόμινο δεν θα αργήσει να συμβεί καθώς οι άλλοι τερματικοί σταθμοί στο Ningbo δεν έχουν καμία πλεονάζουσα ικανότητα να καλύψουν τους όγκους γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα οι εταιρίες να στραφούν στη Σαγκάη, αυξάνοντας την υπάρχουσα συμφόρηση εκεί, κ.ο.κ.. Η ανησυχία είναι προφανής καθώς τα μεν Κινεζικά λιμάνια απειλούνται από το νέο κύμα της πανδημίας τα δε Αμερικανικά βρίσκονται σε οριακή κατάσταση λόγω των όγκων εισαγώγιμων που καλούνται να απορροφήσουν χωρίς να είναι σαφές μέχρι ώρας αν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν.
Την ίδια στιγμή η εφοδιαστική που σχετίζεται με την διακίνηση υλικών υψηλής τεχνολογίας φαίνεται ότι ήδη αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα καθώς η συνεχιζόμενη έλλειψη τσιπ στη παγκόσμια αγορά έχει επηρεάσει και την παραγωγή των νέων αυτοκινήτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεώθηκαν να μειώσουν την παραγωγική τους δυνατότητα και η διαθεσιμότητα στις εκθέσεις αυτοκινήτων έχει περιοριστεί σε πρωτοφανή επίπεδα. Οι κυριότερες αγορές αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατέγραψαν αρνητικές επιδόσεις τον Ιούλιο, λόγω της έλλειψης καινούργιων αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων είναι πίσω από τον μέσο όρο των 10 ετών κατά 22,3%, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία
Η έλλειψη τσιπ δεν επιτρέπει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ολοκληρώσουν την κατασκευή των αυτοκινήτων. Μερικές μάρκες εξετάζουν το ενδεχόμενο να παραδώσουν στους επίσημους εμπόρους τους τα ημιτελή αυτοκίνητα και όταν θα εξασφαλίσουν τα καταλληλά τσιπ να τα προωθήσουν προς τους πελάτες τους.
Εκτιμάται ότι η έλλειψη των τσιπ θα συνεχιστεί όλο το 2021 και ίσως και μέχρι τους πρώτους μήνες του 2022. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι οι αρχικές «προβλέψεις»- αναλύσεις για την εξομάλυνση της κρίσης της εφοδιαστικής με τα κενά εμπορευματοκιβώτια έκαναν λόγο για τους πρώτους μήνες του 2022. Ωστόσο οι εξελίξεις στα Κινεζικά λιμάνια μάλλον θα τις ανατρέψουν ως προς τον χρονικό ορίζοντα.
Να σημειωθεί τέλος ότι τα Ευρωπαϊκά λιμάνια, κυρίως αυτά της Β. Ευρώπης, αντιμετωπίζουν τα «δικά τους» προβλήματα καθώς σιδηροδρομικές και οδικές αρτηρίες έχουν πληγεί από τις πρόσφατες θεομηνίες με αποτέλεσμα ήδη να έχουν συσσωρευτεί όγκοι εμπορευματοκιβωτίων που καλύπτουν πολύτιμους χώρους εναπόθεσης. Και σε αυτή την περίπτωση οι αρρυθμίες είναι άγνωστο πότε θα διορθωθούν όπως και το αν οι αρρυθμίες αυτές θα συνεχίσουν να υφίστανται και λόγω των πιθανολογούμενων εξελίξεων στα Κινεζικά λιμάνια.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter