Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 7am

Τα «παγώνουν» είπαν… αλλά

0Containers stacked

Τη θέση τους στον εκ νέου προβληματισμό έδωσαν οι αρχικές «χαρούμενες» εκτιμήσεις και προβλέψεις ότι κάτι μπορεί να αλλάξει στο εκτοξευμένο στην... στρατόσφαιρα κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η ανακοίνωση από τις CMA CGM και HAPAG-Lloyd ότι «παγώνουν» προσωρινά τους ναύλους στην spot αγορά αφ ενός δεν ακολουθήθηκε από άλλες εταιρίες και αφ ετέρου έχει χρονικό ορίζοντα σχεδόν μέχρι την Κινεζική πρωτοχρονιά. Κύκλοι της αγοράς σημείωναν με νόημα ότι το «πάγωμα» δεν σημαίνει μεν αύξηση αλλά ούτε και μείωση καθώς οι πιέσεις στην παγκόσμια αγορά για διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξάνονται διαρκώς καθώς το τρίμηνο Σεπτεμβρίου- Νοεμβρίου κατά τα συνήθη είναι περίοδος έντασης αφού η ζήτηση για πρώτες ύλες και προϊόντα που διαχέονται στην μεταποίηση είναι υψηλή όπως υψηλή είναι και η ζήτηση για εποχικά προϊόντα με κορυφαία αυτά που αφορούν στις εορτές των Χριστουγέννων.
Πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην Κινεζική πρωτοχρονιά που θεωρείται χρονικό ορόσημο για την προσδοκώμενη αποκλιμάκωση των τιμών η εφοδιαστική έχει στραφεί στην εξεύρεση εναλλακτικών με τις σιδηροδρομικές μεταφορές να «ξεπροβάλουν» δυναμικά σε ένα σκηνικό όπου πλέον οι προβλέψεις θεωρούνται παρακινδυνευμένες και για το 2022. Από την «ανάδυση» της σιδηροδρομικής λύσης φαίνεται ότι πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια θα βρεθούν ωφελημένα καθώς αίφνης οι όγκοι των διακινούμενων φορτίων με το συγκεκριμένο μέσο έχουν με γεωμετρική πρόοδο παρουσιάσει αυξήσεις...Να σημειωθεί ότι η Κίνα προωθεί τις σιδηροδρομικές συνδέσεις με την Ευρώπη και αντίστροφα στο πλαίσιο προώθησης μία νέας πολιτικής πάνω στην οποία έχει στρέψει επίσης η εφοδιαστική μετά τα γεγονότα με τα κλεισίματα των κινεζικών λιμένων λόγω της πανδημίας αλλά και του περιστατικού του Σουέζ. Ωστόσο, προς ώρας, οι διακινούμενοι όγκοι σιδηροδρομικώς δεν μπορούν να συγκριθούν με εκείνους των δια θαλάσσης κάτι που γνωρίζουν οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Επερχόμενες αλλαγές
Πέραν τούτων οι αυξήσεις στις τιμές διαμετακόμισης, που μοιραία έχουν περάσει και θα περάσουν στον τελικό καταναλωτή, η αδυναμία εύρεσης κενών εμπορευματοκιβωτίων σε λογικές τιμές ενοικίασης και οι διακοπές που καταγράφηκαν με το Yantian και το Σουέζ φαίνεται ότι έχουν αρχίσει να επιδρούν καταλυτικά στην «φιλοσοφία» παραγωγής μεταποιητικών κυρίως αγαθών ωθώντας σε αλλαγές που εν δυνάμει «απειλούν» την λογική της παγκοσμιοποιημένης παραγωγής. Οι πρώτες που δέχθηκαν το «κτύπημα» των τιμών και της αδυναμίας διακίνησης υλικών παραγωγής από τις ασιατικές αγορές ήταν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που είτε μείωσαν την παραγωγική τους ταχύτητα είτε την σταμάτησαν παροδικά μέχρι να «στοκάρουν» τα αναγκαία υλικά και ανταλλακτικά. Το γεγονός έχει αρχίσει να φέρνει δομικές αλλαγές στα logistics καθώς οι εταιρίες επιλέγουν εκ νέου τα κέντρα συγκέντρωσης και διανομής. Ήδη στην Ευρώπη inland ports έχουν δει τη ζήτηση για αποθηκευτικούς χώρους να ανεβαίνει με ότι αυτό συνεπάγεται.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter