Προς «πλαγιομετωπική» στο λιμάνι του Πειραιά
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 03 Νοεμβρίου 2021 06:41
Σε νέες «περιπέτειες» φαίνεται ότι θα εισέλθει από την Παρασκευή , και για ένα 48ωρο, το μεσημέρι το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα οι προβλήτες δύο και τρία της PCT SA καθώς η κινητοποίηση των εργαζόμενων μελών του σωματείου της ΕΝΕΔΕΠ είναι δεδομένο ότι θα πραγματοποιηθεί με ανοιχτό το ενδεχόμενο κλιμάκωσης. Το οποίο και άφησε ανοικτό σε δηλώσεις του χθες ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, Νίκος Ξουράφης. Να σημειωθεί ότι το ΕΚΠ είχε παράσχει κάλυψη στις πρόσφατες κινητοποιήσεις τις ΕΝΕΔΕΠ οι οποίες είχαν με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς παράνομες. Χθες επίσης θέση έλαβε με ανακοίνωσή της και η ΟΜΥΛΕ, καθώς μόλις χθες η διοίκησή της συγκροτήθηκε σε σώμα. Από την άλλη πλευρά επίσης με κοινή ανακοίνωσή τους 22 φορείς που εκπροσωπούν τις παραγωγικές τάξεις αλλά και τους χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων ζήτησαν από την ηγεσία του ΥΝΝΠ να παρέμβει σημειώνοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος των αιτημάτων των εργαζομένων στην ΣΕΠ ΑΕ και, συγκεκριμένα, τα 4 από τα 5 που αξίωσαν, αλλά κυρίως τα θέματα Υγείας και Ασφάλειας, έχουν γίνει αποδεκτά, ευελπιστώντας ότι θα αποφευχθούν περαιτέρω αχρείαστες ενέργειες, που θα βλάψουν σοβαρά την απρόσκοπτη λειτουργία του λιμανιού και, κατά συνέπεια, την εθνική οικονομία, την εγχώρια αγορά, την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση. Μάλιστα εξέφρασαν την ελπίδα συνέχισης του διαλόγου με τις πύλες του λιμανιού, ανοιχτές προς όφελος όλων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων των χρηστών τόσο από τις προηγούμενες κινητοποιήσεις όσο και από τις επερχόμενες, αν αυτές πραγματοποιηθούν οι ρυθμούς αποκατάστασης του εφοδιασμούς της αγοράς θα απαιτήσει χρονικό διάστημα σχεδόν ενός μήνα, με ότι αυτό συνεπάγεται και για το εξαγωγικό εμπόριο, που «βλέπει» να χάνει τις προθεσμίες παρουσίας προϊόντων σε διεθνείς αγορές και την κατάπτωση των ρητρών που συνεπάγονται οι καθυστερήσεις. Μάλιστα θεωρούν σίγουρο ότι οι απώλειες σε κίνηση, που μεταφράζεται σε TEU’s, θα φέρει σίγουρα φέτος τον Πειραιά πίσω από την Βαλένθια σε κατάταξη, εκτός και αν υπάρξει κάτι θεαματικό που θα ανατρέψει την εξέλιξη, αλλά και με κίνδυνο μεγάλες εταιρίες να αναθεωρήσουν την πολιτική τους ως προς τις προσεγγίσεις mother πλοίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατάσταση πιθανώς να επιδεινωθεί, ως προς τους ρυθμούς εφοδιασμού της αγοράς καθώς στον ορίζοντα ευρίσκεται και το ενδεχόμενο η 48ωρη κινητοποίηση της ΠΝΟ να συμπαρασύρει τα ρυμουλκά, ο ρόλος των οποίων επίσης είναι καθοριστικός για την πλεύριση των φορτηγών πλοίων στις λιμενικές εγκαταστάσεις, γεγονός που θα επηρεάσει πέραν των δύο προβλητών της PCT SA και τις εγκαταστάσεις της ΟΛΠ και του προβλήτα ένα.