«Τρομάζουν» την εφοδιαστική τα lockdown
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 19 Νοεμβρίου 2021 18:09
Το ενδεχόμενο και άλλες χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακολουθήσουν το «παράδειγμα» της Αυστρίας με καθολικά lockdown προκαλεί «τρόμο» στην εφοδιαστική η οποία «παλεύει να ξεφύγει» από τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πανδημία σε παγκόσμια κλίμακα.
Οι αγορές βρέθηκαν σε περιδίνηση ύστερα από την είδηση ότι η Αυστρία θα γίνει η πρώτη χώρα στη δυτική Ευρώπη που επιβάλλει εκ νέου πλήρες lockdown για να αντιμετωπίσει το νέο κύμα κρουσμάτων και ότι η Γερμανία μπορεί να κάνει το ίδιο. Ο αντίκτυπος έγινε αισθητός στις αγορές διεθνώς, με τα futures στη Wall Street να κινούνται πτωτικά, ενώ τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το πετρέλαιο μπρεντ υποχώρησαν κάτω από τα 80 δολάρια το βαρέλι, παρατείνοντας τις προηγούμενες απώλειες.
Η νέα τροπή έρχεται σε χρονική συγκυρία που τα νέα εκ Κίνας για «προβλήματα» σε μεγάλα λιμάνια από ένα νέο κύμα πανδημίας έχουν ήδη κάνει το γύρο του κόσμου και σε στιγμή όπου μέσα στην εφοδιαστική διαφαίνεται η αρχή ενός «εμφυλίου πολέμου» με τις αψιμαχίες να έχουν ήδη καταγραφεί. Πρόσφατα υψηλόβαθμα στελέχη ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων «έδειξαν» προς την κατεύθυνση των οδικών μεταφορών για το χάος που επικρατεί στα λιμάνια εξ αιτίας της έλλειψης χώρων εναπόθεσης αλλά και κενών εμπορευματοκιβωτίων. Με τους ναύλους των τελευταίων να δείχνουν απειροελάχιστη μείωση οι «κατηγορίες» που έρχονται από την πλευρά της θάλασσας ουσιαστικά δείχνουν ότι ο αδύναμος κρίκος είναι οι οδικές μεταφορές και όχι οι ναυτιλιακές εταιρίες ή τα λιμάνια τα οποία επι της ουσίας υφίστανται τις συνέπειες μιας ιδιότυπης ανισορροπίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι «κατηγορίες» εδράζουν στα ωράρια μέσα στα οποία εκτελούνται οδικές μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων αλλά και σε εκείνα των αποθηκευτικών χώρων. Εκ των στοιχείων καθίσταται προφανές ότι ναυτιλιακές και λιμάνια σε Ευρώπη και Αμερική θέτουν έμμεσα πλην σαφώς ζήτημα 24ωρης λειτουργίας στις οδικές μεταφορές αλλά και στις αποθήκες ώστε να είναι εφικτή η συνεχής κυκλική ροή. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ότι πρόσφατα ο chief executive της Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen κάνοντας λόγο για «συνεργασία» στην εφοδιαστική επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι "δεν μπορούμε να περιμένουμε από τους φορτηγατζήδες να περιμένουν έξι ή επτά ώρες μέχρι να μπορέσουν να παραλάβουν ένα κουτί σε τερματικό σταθμό. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εξετάσουμε τις εκτεταμένες ώρες λειτουργίας και να βρούμε μέσα για να κάνουμε αυτά τα κουτιά να κινηθούν ταχύτερα. Οι αποθήκες έπρεπε να λειτουργούν περισσότερες ώρες και οι οδηγοί έπρεπε να είναι σε θέση να εκτελούν ταχύτερες μεταφορές. Έχουμε έλλειψη οδηγών στις ΗΠΑ και σε άλλα μέρη, ωστόσο εάν δεν χρειαζόταν να περιμένουν όλη την ώρα και μπορούσαν απλά να οδηγήσουν σε τερματικό σταθμό και να συλλέξουν ένα κοντέινερ, δεν θα είχαμε έλλειψη". Καθώς η 22α Νοεμβρίου πλησιάζει, οπότε και θα ισχύσει το ανασταλθέν για λίγες ημέρες πρόστιμο των 100 δολαρίων ανα ημέρα για τα κουτιά που θα μένουν στις λιμενικές ζώνες στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λόνγκ Μπιτς, το ενδιαφέρον εστιάζει τις αντιδράσεις των φορέων που καλύπτουν συνδικαλιστικά τους οδικούς μεταφορείς καθώς των αρμοδίων εποπτικών αρχών και ιδιαίτερα του Federal Maritime Commission που ήδη εξετάζει όλες τις παραμέτρους εκείνες που καθιστούν προβληματική την εφοδιαστική στις ΗΠΑ.
«Βλέπει» τους φορτηγατζήδες και... το FMC
Έξι ομάδες καινοτομίας της εφοδιαστικής αλυσίδας συγκαλεί σε σύσκεψη η Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή (FMC) για τη βελτίωση της επιστροφής και της παράδοσης εμπορευματοκιβωτίων σε τερματικούς σταθμούς. Η Επίτροπος Rebecca F. Dye θα φέρει κοντά τις ομάδες, εστιάζοντας κυρίως τις προσπάθειές τους για τη βελτίωση των συνθηκών στα λιμάνια του Λος Άντζελες, του Λονγκ Μπιτς και της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ εν μέσω της μαζικής αύξησης της καταναλωτικής ζήτησης που έχει οδηγήσει σε σοβαρή συμφόρηση. Οι πρωτοβουλίες στοχεύουν καταρχάς στους φορτηγατζήδες να είναι σε θέση να επιστρέψουν ένα άδειο «κουτί» σε έναν τερματικό σταθμό και να παραλάβουν ένα φορτωμένο, που συνήθως αναφέρεται ως "διπλή κίνηση". Ένας άλλος στόχος είναι να διασφαλιστεί η ταχύτερη διαδικασία ημερομηνίας επιστροφής των «κουτιών» για την αντιμετώπιση των καταγγελιών των εξαγωγέων σχετικά με την αναξιοπιστία της προθεσμίας για τη μεταφορά φορτίου σε τερματικό σταθμό. Εκτιμάται ότι η επίτευξη διπλών κινήσεων για τους φορτηγατζήδες θα βελτιώσει την παραγωγικότητα των φορτηγατζήδων και θα εξαλείψει μια συνεχή πηγή σύγκρουσης σχετικά με την επιστροφή εμπορευματοκιβωτίων, καθώς επίσης θα επιλύσει προβλήματα με τα συστήματα ραντεβού και τις ελλείψεις σε κενά εμπορευματοκιβώτια.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.