Υπό σιδηροδρομική «πολιορκία»…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 20 Δεκεμβρίου 2021 13:29
Υπό σιδηροδρομική «πολιορκία» βρίσκονται πλέον τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης με τις σιδηροδρομικές εταιρίες που τα πολιορκούν να ετοιμάζονται να δώσουν επί ελληνικού εδάφους «σκληρή μάχη». Πρόκειται για την Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την RailCargo Logistics Coldair, την Piraeus Europe Asia Rail Logistics και το Grup Feroviar Romman που εμφανίστηκε εσχάτως στο σιδηροδρομικό σκηνικό. Ως γνωστόν οι σιδηροδρομικές εξελίξεις γύρω από την κάλυψη των λιμένων της Ευρώπης χαρακτήρισαν το έτος που απέρχεται καθώς μέσα σε αυτό έγιναν σημαντικές επενδύσεις αλλά και ανακατατάξεις δυνάμεων. Φυσικά από την κοσμογονία δεν θα μπορούσε να λείψουν και τα προαναφερθέντα ελληνικά λιμάνια τα οποία επί της ουσίας βρίσκονται σε στρατηγικής σημασίας σημεία στο «μαλακό υπογάστριο» των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης. Είναι προφανές ότι η δραστηριοποίηση των εταιριών απεικονίζει το πεδίο δράσης που θα αναπτυχθεί προσεχώς καθώς το διεθνές εμπόριο θα συνεχίσει να αναζητά γρηγορότερες προσβάσεις στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης και όχι μόνο με την Κίνα να διαδραματίζει και πάλι ρόλο πρωταγωνιστικό στην διαμόρφωση των σιδηροδρομικών ροών. Τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης βρίσκονται επι ενός άξονα οι δυνατότητες του οποίου θα φανούν μόνο υπό την προϋπόθεση της ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών παρεμβάσεων που εκκρεμούν κυρίως στην περιοχή της Β. Ελλάδας. Με βάση τα δεδομένα Πειραιάς και Θεσσαλονίκη θα διαδραματίσουν σημαίνοντα ρόλο σε ένα από τους «κάθετους σιδηροδρομικούς άξονες» στην ΕΕ που τώρα «βλέπει» το διεθνές εμπόριο ως μία από τις λύσεις στην επίσπευση των χρόνων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και απαλλαγής από τους κινδύνους των καθυστερήσεων στα λιμάνια και των πολλαπλών μεταφορτώσεων. Η ειδοποιός διαφορά, που φάνηκε και με τις καθυστερήσεις των πλοίων στον Πειραιά είναι ότι το λιμάνι «διψά» για τον, υπό συζήτηση την τελευταία τριετία και πλέον, τέταρτο προβλήτα, για χώρους εναπόθεσης ενώ η Θεσσαλονίκη «αναμένει» την ολοκλήρωση της επίσης πολυσυζητημένης αναβάθμισης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού λιμένα με το διεθνές δίκτυο. Όσον αφορά στα της Αλεξανδρούπολης η σημασία της σιδηροδρομικής κάλυψης έχει προσλάβει διεθνές ενδιαφέρον πέραν του εμπορικού και στο γεωστρατηγικό πεδίο. Αισιόδοξο πάντως παραμένει το γεγονός ότι βρίσκονται σε ετοιμότητα τα προαναφερθέντα σιδηροδρομικά επιχειρηματικά σχήματα να προσφέρουν στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών αυτό ακριβώς που η Ελλάδα στερήθηκε την περασμένη τριακονταετία και πλέον όταν μάλιστα άλλες χώρες της ΕΕ αξιοποίησαν τον πακτωλό κονδυλίων που διατέθηκαν για την μεταφορά όγκων από τις οδικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές τις οποίες σήμερα προτάσσουν για να υποστηρίξουν τα λιμάνια τους που είναι ανταγωνιστικά προς τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.