Λιμάνια: Τι αφήνει πίσω του το 2021- Προσδοκίες για το 2022
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 01 Ιανουαρίου 2022 10:46
Θεαματικές αλλαγές στον «τρόπο σκέψης» της παγκόσμιας εφοδιαστικής αφήνει «πίσω» του το 2021. Αν και κορυφαίο θέμα έχει χαρακτηριστεί αυτό του Ever Given, με τον αποκλεισμό της διώρυγας του Σουέζ, τα «λευκά» δρομολόγια αλλά και η συνεχιζόμενη ανισορροπία στο ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης «κενών» εμπορευματοκιβωτίων μάλλον «συναγωνίζονται» από κοινού με την καταγραφή υπερκερδών από τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, το Ever Given. Ωστόσο τα φώτα της δημοσιότητας το 2021 «έπεσαν» στην «ανάδυση» των εναλλακτικών διαδρομών και δη των σιδηροδρομικών, με την Κίνα να πρωτοστατεί εκ νέου, σε ένα «δευτερεύοντα» προς ώρας δρόμο του μεταξιού αλλά με μπροστάρη τον σιδηρόδρομο. Εκ του γεγονότος στο προσκήνιο της επικαιρότητας το 2021 ήρθαν και οι γιγαντιαίες επενδύσεις θαλάσσιων λιμένων και inland ports στους σιδηροδρόμους και τις συναφείς υποδομές με εμφατικό τρόπο και παρά το γεγονός ότι μέχρι το περιστατικό του Ever Given επενδύσεις σε σιδηροδρομικές υποδομές γινόταν, αλλά όχι με την σπουδή που επακολούθησε της ιστορίας του Σουέζ, των ελλείψεων σε λιμενεργατικό δυναμικό λόγω της πανδημίας και των lockdown και της διάθεσης της Κίνας να «τρέξει» τις σιδηροδρομικές διασυνδέσεις βασικών λιμένων της με κομβικά λιμάνια της Ευρώπης.
Όλα αυτά συνέβαλαν στο να περάσει η παγκόσμια εφοδιαστική από το αρχικό σοκ στην αντίδραση καθώς έγινε συνειδητό ότι θα πρέπει να αλλάξουν βασικές προδιαγραφές στους «κόμβους» προκειμένου να αναπτυχθούν δικλείδες ασφαλείας ώστε να μην υπάρξουν στο μέλλον «διακοπές» ανάλογες με αυτές που έχουν καταγραφεί και χάρη στις οποίες «ταλανίζεται» το παγκόσμιο εμπόριο και οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ίσως αυτή να είναι η «προίκα» που αφήνει πίσω του το 2021 καθώς στο πεδίο των προδιαγραφών μπήκε δυναμικότερα και το ζήτημα της ψηφιοποίησης και των πλατφορμών που μελλοντικά θα συμβάλουν στην καλύτερη επαφή- συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων στην εφοδιαστική απ’ άκρου σ’ άκρο ώστε να ενεργοποιούνται εναλλακτικές. Το 2022 κατά πάσα πιθανότητα θα είναι χρονιά της ομογενοποίησης αυτών των πλατφορμών ώστε τα συστήματα να είναι «ανοικτά» κατά τους ειδήμονες της ψηφιακής τεχνολογίας που εξακολουθούν να προτάσσουν το ζήτημα της κυβερνοασφάλειας. Όπως και της ανάδειξης μορφών συνδυασμένων μεταφορών που η σημασία των οποίων θα αναδειχθεί προσεχώς. Δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής ότι κομβικά λιμάνια της Β. Ευρώπης έχουν ξεκινήσει να επανεξετάζουν τις ποτάμιες διασυνδέσεις και τις εκτεταμένες δυνατότητες που αυτές μπορεί να προσφέρουν προσεχώς σε συνδυασμό και με τους σιδηροδρομικούς κόμβους. Στις προκλήσεις τέλος συμπεριλαμβάνονται για το προσεχές έτος και οι περιβαλλοντικές αφού η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, οι παροχές ενέργειας σε πλοία από ανανεώσιμες πηγές αλλά και οι επενδύσεις σε νέες μορφές ενέργειας όπως το υδρογόνο και η «πράσινη» αμμωνία φαίνεται να εισέρχονται για τα καλά στις πρώτες θέσεις της λίστας των προτεραιοτήτων για το 2022. Οι δυσκολίες γεννούν καινοτομία και για τα λιμάνια, τα logistics και την εφοδιαστική γενικότερα το πεδίο είναι ανοικτό.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.