Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 7am

Θα ανέβουν πριν πέσουν…

0koyti

Θα ανέβουν πριν πέσουν... Ο λόγος για το κόστος των «κουτιών» που παρά τις όποιες προσπάθειες αποκλιμάκωσης οι ναύλοι τους παραμένουν σ ιστορικά υψηλά. Εκτίμηση της IHS Markit, για το τρέχον έτος αναφέρει μια διόρθωση των ναύλων της τάξεως του 30-40% σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα. Ωστόσο σύμφωνα με τον δείκτη World Container Index της Drewry κατά την τελευταία εβδομάδα, καταγράφεται αύξηση των ναύλων κατά 1,1% σε 9.408 δολάρια/κοντέινερ. Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2021, ο δείκτης είναι υψηλότερος κατά 80% με τον ενδεικτικό ναύλο από την Σαγκάη προς το λιμάνι του Ρότερνταμ να διαμορφώνεται σήμερα σε 13.658 δολάρια/κοντέινερ, ή 54% υψηλότερα από πέρσι. Οι ενδείξεις για την διαμόρφωση των ναύλων το μόνο που έχει επιφέρει μέχρι στιγμής είναι μία «διόρθωση» στις εκτιμήσεις των αναλυτών οι οποίοι και έχουν «μεταφέρει» την περίοδο εξομάλυνσης το 2023 έναντι των αρχικών προβλέψεων για αποκλιμάκωση από τα μέσα του τρέχοντος έτους. Μάλιστα νεότερες εκτιμήσεις θέλουν απασχολημένο πλήρως... και το νέο δυναμικό που θα πέσει8 στην θάλασσα φέτος με τις εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων να ετοιμάζονται για νέα περίοδο κερδοφορίας. Στο μεταξύ η εφοδιαστική εξακολουθεί να βρίσκεται σε κατάσταση «κρίσης» με τα κενά κουτιά να εξακολουθούν δυσεύρετα, τις καθυστερήσεις στα αμερικανικά λιμάνια να αποτελούν εν δυνάμει «απειλή» και την παραλλαγή «Ο» του κοροναϊού επίσης «απειλή» για τα κινεζικά λιμάνια λόγω της απόφασης της Κινεζικής κυβέρνησης για «μηδενικά κρούσματα» με τήρηση αυστηρών μέτρων και αποκλεισμών.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter