Παρ11012024

Last updateΠεμ, 31 Οκτ 2024 7pm

Εμπορεύματα αξίας 6 δις δολαρίων στην αναμονή για… εκφόρτωση

0Containers stacked

Σταλίες, υπερημέριες, ρήτρες και στο βάθος «απειλές» για πρόστιμα σε ημερήσια βάση. Περίπου 150.000 teu αγαθών αξίας 5,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων βρίσκονται διάσπαρτα στην ουρά πάνω από 100 πλοίων που περιμένουν να ελλιμενιστεί στα λιμάνια της νότιας Καλιφόρνιας.

Με τους μέσους χρόνους μεταξύ ενός αποστολέα και ενός παραλήπτη να επιμηκύνονται στοιχεία από το project44 έδειξαν ότι κατά τη διάρκεια του 2021, κατά μέσο όρο 540.255 teu ανά μήνα περίμεναν έξω από τα λιμάνια, με μέσο όρο 377 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανά μήνα να περιμένουν επ αγκύρα για μια θέση ελλιμενισμού. Ο χρόνος διέλευσης πριν από την πανδημία από τα κινεζικά λιμάνια στο Λος Άντζελες ήταν 16 ημέρες + 6 ημέρες μέχρι την «εκκαθάριση». Ο χρόνος διέλευσης έχει πλέον αυξηθεί σε περίπου 60 ημέρες με βάση τις τρέχουσες μέσες ημέρες του λιμένα του Λος Άντζελες που αναμένουν επ αγκύρα σε σύνολο 17,6 ημερών.
Οι καθυστερήσεις, και όχι μόνο στα αμερικανικά λιμάνια, που ταλανίζουν την εφοδιαστική παγκοσμίως έχουν σωρευτικά προσθέσει στις ήδη υψηλού κόστους αρχικές χρεώσεις τις υπερημέριες, τις σταλίες και την ρήτρες που έχουν εκπέσει τις οποίες και καλείται σε τελική ανάλυση να καταβάλει ο τελικός καταναλωτής. Σε αυτές τις χρεώσεις προστίθενται και εκείνες τους «επαναπατρισμού» φορτίων» σιδηροδρομικώς, οδικώς ή δια θαλάσσης εκ νέου, τα οποία δεν κατέβηκαν στους λιμένες προορισμού και προωθήθηκαν σε άλλα λιμάνια. Αθέατη ακόμη παραμένει η πτυχή της «εγκατάλειψης» φορτίων από τους παραλήπτες, ιδίως εποχικών προϊόντων η αποτίμηση του κόστους των οποίων δεν έχει γίνει από τους αναλυτές οι οποίοι συνεχίζουν να εστιάζουν στο πρόβλημα της «κατάληψης» χώρων εναπόθεσης από εγκαταλελειμμένα φορτία, μέχρι της διαδικασίας που προβλέπεται για την απόσυρσή τους, αλλά και των κενών κουτιών που επίσης καταλαμβάνουν χώρους σε λιμάνια, είτε γιατί οι ναυτιλιακές εταιρίες δεν έχουν διάθεση να τα διακινήσουν «θυσιάζοντας ενεργές θέσεις» επί των πλοίων είτε γιατί το εξαγωγικό εμπόριο αδυνατεί να τα χρησιμοποιήσει.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter