Μεταφορτώσεις: Τα τραίνα αλλάζουν τον χάρτη
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 16 Ιανουαρίου 2022 12:01
Οι επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ σε σιδηροδρομικές καλύψεις και οι δαπάνες για εξοπλισμούς από τα ευρωπαϊκά λιμάνια που εξελίχθηκαν στην διετία του COVID-19 έχουν επι της ουσίας οδηγήσει στην αναμόρφωση του χάρτη των κομβικής σημασίας λιμένων σε όλο το εύρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι «εμπορικές επιταγές» που στην παρούσα φάση αναδιαμορφώνουν τις ροές αξιοποιώντας τα συμπεράσματα από τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην εφοδιαστική και στα logistics έχουν σχηματοποιήσει ένα χάρτη με κάθετους και οριζόντιους σιδηροδρομικούς άξονες που διασυνδέουν μεγάλα λιμάνια. Μέσα στο 2020 Αμβούργο και Ρότερνταμ «κονταροχτυπήθηκαν» στο πεδίο των σιδηροδρομικών σέρβις καθώς το Αμβούργο «ένιωσε» τον κίνδυνο να απωλέσει την πρωτοκαθεδρία στην Β. Ευρώπη από το Ρότερνταμ στην σιδηροδρομική διασπορά εμπορευμάτων προερχόμενων είτε από την Ασία είτε από τις ΗΠΑ. Αντίστοιχα στην Ν. Ευρώπη τα Ισπανικά, Γαλλικά και Ιταλικά λιμάνια προχώρησαν σε αναβαθμίσεις των σιδηροδρομικών τους σέρβις σχεδόν «σιωπηρά» και υπό τον «φόβο» ότι ο Πειραιάς θα «ξυπνήσει» εντός του τρέχοντος έτους με την ολοκλήρωση των τεχνικών εκκρεμοτήτων στον σιδηροδρομικό άξονα Πειραιά- Θεσσαλονίκης αλλά και στον πολυσυζητημένο σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης- Αλεξανδρούπολης. Είναι γνωστό στους παροικούντες ότι ο Πειραιάς είναι κατά κύριο λόγο λιμάνια με μεγάλους όγκους μεταφόρτωσης κάτι που «ανησυχεί» Βαρκελώνη και Βαλένθια με την τελευταία να πλασάρεται πλέον στην πρώτη θέση των λιμένων της Ν. Ευρώπης μετά την «εκθρόνιση» του Πειραιά όπως και το από δεκαετιών γνωστό Gioia Tauro το οποίο επιδιώκει μια νέας ευκαιρία αυτή τη φορά ως μεταμορφωτικό κέντρο οχημάτων προσβλέποντας να «κλέψει» από τον Πειραιά επίσης ένα κομμάτι από την πίτα της συγκεκριμένης δραστηριότητας. Επιχειρηματικά και επιχειρησιακά οι επεκτάσεις των MAERSK, MSC (2M), CMA CGM, COSCO αλλά και άλλων ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων «πατάνε» ακριβώς στους «κάθετους» και «οριζόντιους» σιδηροδρομικούς άξονες που διατρέχουν την Ε.Ε. και την Βαλκανική, η δυναμικής της οποίας θεωρείται αναδυόμενη, με την Αλεξανδρούπολη να αποτελεί «πολύφερνη νύφη» στην γεωπολιτική «σκακιέρα». Τα στατιστικά στοιχεία που έχουν δει το φως της επικαιρότητας έχουν καταγράψει διψήφια νούμερα ποσοστιαίας αύξησης στις μεταξύ λιμένων σιδηροδρομικές διασυνδέσεις μέσα στο 2021 και με τον άξονα Αμβούργου- Τεργέστης να «κλέβει την παράσταση καθώς έβαλε στον χάρτη την Αδριατική αφ’ ενός και τους οριζόντιους άξονες ύπερθεν της Ελλάδος με απολήξεις σε λιμάνια της Βουλγαρίας και Ρουμανίας της Μ. Θάλασσας. Στο στατιστικό μέρος περισσότερα από 4.500 τραίνα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν διασχίσει το σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ Κίνας- Ευρώπης το 2021. Σύμφωνα με στοιχεία του China Railway καταγράφηκε αύξηση κατά 700 τραίνα σε σχέση με το 2020. Τα περισσότερα εξ αυτών διέσχισαν τον «ανατολικό διάδρομο» με το κόμβο στο λιμάνι του Manzhouli να έχει σχεδόν το ένα τρίτο των εισερχόμενων και εξερχόμενων εμπορευματικών τρένων Κίνας-Ευρώπης. Να σημειωθεί τέλος ότι μόλις πρόσφατα οι Ρωσικοί σιδηρόδρομοι ανακοίνωσαν τα επιχειρηματικά και επιχειρησιακά οφέλη που απορρέουν από την διέλευση συρμών εμπορευματοκιβωτίων από Κίνα προς Ευρώπη και αντίστροφα από το δίκτυό τους.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.