«Βαθιά το χέρι στην τσέπη» πρέπει να βάλουν τα λιμάνια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 08 Ιουνίου 2022 14:57
«Βαθιά το χέρι στην τσέπη» πρέπει να βάλουν τα λιμάνια προκειμένου να καταστήσουν εφικτή την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στα ελλιμενιζόμενα πλοία στο πλαίσιο υλοποίησης σχεδιασμών για την «πράσινη μετάβαση» και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους.
Χθες στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που έλαβε χώρα στα Ποσειδώνια 2022 επισημάνθηκε μεταξύ άλλων ότι απαιτείται να παραχθεί εξαιρετικά μεγάλη ισχύς ηλεκτρικού ρεύματος για να καλυφθούν οι ανάγκες των πλοίων την οποία όπως ειπώθηκε είναι αδύνατον να αντέξουν τα παρόντα δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ισχύος. Από τις συζητήσεις στο περιθώριο της εκδήλωσης κατέστη σαφές ότι πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια έχουν ήδη αρχίσει να επενδύουν στην ηλεκτροπαραγωγή είτε επενδύοντας στις ΑΠΕ, είτε στις νέες μορφές καυσίμων (αμμωνία, υδρογόνο, LNG). Χαρακτηριστική περίπτωση περί του κόστους τέτοιων επενδύσεων είναι αυτό του λιμένα της Βαλένθια το οποίο και έχει προγραμματίσει να διαθέσει 130 εκατομμύρια ευρώ, στα οποία θα πρέπει να προστεθούν και ποσά των ιδιωτικών επενδύσεων, σε έργα όπως η δημιουργία δύο ηλεκτρικών υποσταθμών, έτσι ώστε τα πλοία που ελλιμενίζονται στο λιμάνι της Βαλένθια να μπορούν να συνδεθούν με το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας και να σταματήσουν τους κινητήρες τους, αλλά και μονάδας υδρογόνου στο πλαίσιο του έργου H2Ports. Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, το λιμάνι είχε επίσης διαθέσει 5,6 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή ηλεκτρικού υποσταθμού ο οποίος θα παραδοθεί σε δύο χρόνια. Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σχολίαζαν ότι το λιμάνι της Βαλένθια είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για να σημειώσουν ωστόσο την ιδιομορφία του Πειραιά ο οποίος, εκτός των εμπορικών πλοίων, εξυπηρετεί ένα εξαιρετικά μεγάλο αριθμό επιβατηγών, επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων τα οποία μελλοντικά θα απαιτήσουν ηλεκτρικές παροχές αρχής γενομένης από τα κρουαζιερόπλοια πολλά εκ των οποίων που καταπλέουν στον Πειραιά έχουν τις τεχνικές προδιαγραφές για την από ξηράς τροφοδοσία σε ρεύμα. Για τα περισσότερα ελληνικά λιμάνια το κόστος για τέτοιες επενδύσεις φαντάζει απαγορευτικό ενω δεν υπάρχουν στην πλειοψηφία των περιπτώσεν και οι κατάλλοι χώροι για την ανάπτυξη συστημάτων ηλεκτροπαραγωγής. Να σημειωθεί ότι απο το 2018 το λιμάνι της Κυλλήνης ήταν το πρώτο ελληνικό λιμάνι στο οποίο τοποθετήθηκε σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.