Παρ11012024

Last updateΠεμ, 31 Οκτ 2024 7pm

«Κουτιά»: Πέφτουν οι όγκοι, πέφτουν οι ναύλοι

0Containers stacked

Διόρθωση ή προάγγελος ύφεσης; Το ερώτημα αυτό φαίνεται πως ταλανίζει αναλυτές της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων που βλέπουν τους δείκτες να έχουν λάβει την κατιούσα. Τα τελευταία στοιχεία από το Shanghai Shipping Exchange δείχνουν ότι οι τιμές spot μειώθηκαν κατά 6,5% την περασμένη εβδομάδα, με τις τιμές Ασίας-Ευρώπης στα 1.763 δολάρια ανά teu και τη δυτική ακτή Ασίας-ΗΠΑ σε μόλις 1.681 δολάρια ανά feu. Και τα δύο αυτά επίπεδα βαθμολογίας δεν έχουν παρατηρηθεί από τα τέλη του 2020. Το Σεπτέμβριο η διακίνηση, σύμφωνα με στοιχεία αναλύσεων, 13,5 εκατομμυρίων teu σηματοδότησαν μηνιαία πτώση 9,5% από τον Αύγουστο και πτώση 8,5% σε ετήσια βάση από τον Σεπτέμβριο του 2021. Σε ετήσια βάση, οι όγκοι είναι πλέον μειωμένοι κατά 2,3% σε σχέση με πέρυσι. Ενώ η κατάρρευση των όγκων έπρεπε να εξεταστεί στο πλαίσιο των υψηλών ρεκόρ του περασμένου έτους, μια ανάλυση από τη Sea-Intelligence των μεταφερόμενων όγκων και των αποστάσεων που διανύθηκαν, η οποία έδωσε μια καλύτερη εικόνα της ζήτησης χωρητικότητας, έδειξε ότι το ζήτημα ήταν πιο βαθύ από μια απλή πτώση από τους μέγιστους όγκους. Η κατάρρευση της ζήτησης ήταν και παραμένει ένας σημαντικός παράγοντας της καθοδικής πίεσης στους ναύλους. Όσον αφορά στα αίτια κατάρρευσης της ζήτησης οι περισσότερες αναλύσεις εστιάζουν στο ενεργειακό αλλά και στην γενικότερη ανασφάλεια που δημιουργεί στις αγορές η κρίση μεταξύ Ρωσίας - Ουκρανίας με τα στοιχείματα για το χρονικό εύρος να έχουν ήδη τεθεί.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter