Παρ11012024

Last updateΠεμ, 31 Οκτ 2024 7pm

Ποδαρικό με επίναυλους και αυξημένες Freight All Kind

0koyti

Χούτι, περίπλους Αφρικής, πράσινη μετάβαση, EU ETS, κόστος καυσίμων, επίναυλοι κατά κινδύνων πολέμου. Το 2024 το διεθνές εμπόριο θα κληθεί να βάλει «βαθιά στην τσέπη το χέρι» προκειμένου να πληρώσει τις αυξήσεις στα μεταφορικά κόστη τις οποίες και ανακοίνωσαν ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και ακτοπλοϊκές εταιρίες με εφαρμογή από την 1-1-2024. Αν και πολλές αναλύσεις, στοιχεία των οποίων είδαν το φως της δημοσιότητας τους τελευταίου μήνες του απερχόμενου έτους, έχουν «χονδρικά» υπολογίσει το κόστος της «πράσινης μετάβασης» και των επιπρόσθετων χρεώσεων από το EU ETS στα ευρωπαϊκά λιμάνια, η γεωπολιτική αστάθεια στην Μαύρη Θάλασσα για τρίτη συνεχή χρονιά , την Ανατολική Μεσόγειο και εσχάτως στην Ερυθρά Θάλασσα μάλλον θα θέσουν εν αμφιβόλω τους υπολογισμούς. Αιτία οι αστάθμητοι παράγοντες που καταγράφηκαν πρόσφατα όπως στην περίπτωση της Ερυθράς όπου πολλές εταιρίες που αρχικά αποφάσισαν να απομακρύνουν τα πλοία τους ανέκρουσαν πρύμναν ανακοινώνοντας ότι υπό ορισμένες συνθήκες που σχετίζονται με την ασφάλεια θα επαναφέρουν τις διελεύσεις. Να σημειωθεί ότι ο εμπορικός κόσμος εξακολουθεί να είναι ανάστατος καθώς το εμπρός πίσω στις επιλογές διέλευσης έδωσε το χαρακτήρα ασανσέρ στις τιμές των πετρελαιοειδών αλλά και βασικών εμπορευμάτων( πρώτων υλών).
Με βάση τα τελευταία στοιχεία πολλά πλοία που διέρχονται τις Ερυθράς έχουν επιλέξει να κάνουν εκπομπές «αναγνώρισης» δεδομένου ότι οι Χούτι φαίνεται να έχουν αξιοποιήσει πληροφορίες που είναι διάσπαρτες στο διαδίκτυο, και όχι μόνο, βάσει των οποίων απεικονίζεται η επιχειρηματική και επιχειρησιακή οντότητα των πλοίων. Εκπομπές που σε «συνέργεια» με την ύπαρξη της πολυεθνικής ναυτικής δύναμης που συγκρότησαν οι ΗΠΑ φαίνεται να μειώνουν τους κινδύνους επιθέσεων.
Την ίδια στιγμή και ενώ για το EU ETS ο ESPO αλλά και άλλες ενώσεις που εκπροσωπούν λιμάνια έχουν εκδώσει προειδοποιήσεις για εκτροπές φορτίων στη Μεσόγειο σε μη κοινοτικά λιμάνια, με προφανή στόχο, σχεδόν απαρατήρητες έχουν περάσει «τοποθετήσεις» μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών σε Μαρόκο και Τυνησία αλλά και την Αίγυπτο με νέα σέρβις στο πεδίο του Sohrt Sea που όμως «διασυνδέονται» με τα μεγάλα σέρβις τους των γραμμών Ασίας – Ευρώπης και Ευρώπης – ΗΠΑ. Μένει να δούμε τους πρώτους μήνες του 2024 αν θα επιβεβαιωθούν και σε ποιο βαθμό οι «φόβοι» του ESPO.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter