«Βαραίνουν τα σύννεφα» στην Ερυθρά Θάλασσα – Απεργούν οι Γερμανικοί σιδηρόδρομοι – «Κρατά την ανάσα του» το εμπόριο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 08 Ιανουαρίου 2024 12:12
Μετά τους Χούθι η Χεσμπολά και το Ιράν; Ο διοικητής των Φρουρών της Επανάστασης στο Ιράν, ο Χοσεΐν Σαλαμί, δεσμεύθηκε να πλήξει τους εχθρούς της χώρας όπου κι αν βρίσκονται, καθώς η ένταση οξύνεται σε βασικές θαλάσσιες οδούς στις οποίες σύμμαχοι της Τεχεράνης επιτίθενται σε πλοία. «Σήμερα βρισκόμαστε σε ανοικτή μάχη με τον εχθρό», δήλωσε ο Σαλαμί στη διάρκεια τελετής στην παράκτια πόλη Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, όπου το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας παρουσίασε ένα νέο πλοίο, το Abu Mahdi, και 100 εκτοξευτήρες ρουκετών. Ο Σαλαμί δεν κατονόμασε τον εχθρό, την ώρα που μαίνεται ο πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς στη Λωρίδας της Γάζας, ενώ οι σιίτες αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που πρόσκεινται στο Ιράν, έχουν εξαπολύσει επιθέσεις εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα σε ένδειξη υποστήριξης προς τους Παλαιστίνιους. «Πρέπει να υπερασπιστούμε τα εθνικά συμφέροντά μας όπου κι αν εκτείνονται», υπογράμμισε ο Σαλαμί στην ομιλία του που μεταδόθηκε από την τηλεόραση. «Θα πλήξουμε τον εχθρό που βρίσκεται κοντά και μακριά. Θα πρέπει να παραμείνει μακριά από αυτή τη θάλασσα», πρόσθεσε. Το Πολεμικό Ναυτικό του Ιράν, σημείωσε ο ίδιος, έχει κάνει «ένα καταπληκτικό άλμα στις αμυντικές και επιθετικές του ικανότητες» και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις παγκόσμιες ναυτικές δυνάμεις. Επισημαίνεται ότι και η COSCO ανακοίνωσε αναστολή υπηρεσιών προς το Ισραήλ αφήνοντας ανοικτό το θέμα των διελεύσεων από την Ερυθρά
Το «κερασάκι στην τούρτα»
Στο μεταξύ καθώς η πλειοψηφία των εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έχει επιλέξει τον περίπλου της Αφρικής προκειμένου να αποφεύγει τις διελεύσεις από την Ερυθρά τα λιμάνια της Β. Ευρώπης φαίνεται ότι έχουν αναλάβει να σηκώσουν το βάρος της διασπορά εμπορευματοκιβωτίων στην κεντρική και νότια Ευρώπη δεδομένου ότι λόγω των επιλογών έχουν μειωθεί οι προσεγγίσεις σε ευρωπαϊκά λιμάνια της Μεσογείου. Και ενώ όλες οι εταιρίες έχουν ανακοινώσεις τις επιπρόσθετες χρεώσεις για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που τελικά καταλήγουν στην τσέπη των καταναλωτών το εμπόριο «κρατά την ανάσα του» με την αναγγελία της προειδοποιητικής απεργίας των μηχανοδηγών των Γερμανικών σιδηροδρόμων. Η τριήμερη απεργία δεν αποκλείεται να κλιμακωθεί αν δεν τελεσφορήσουν οι διαπραγματεύσεις για αυξήσεις στους μισθούς αλλά και κάλυψη της απόκλισης τους από τον πληθωρισμό γεγονός που θα τινάξει στον αέρα τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές. Με το Αμβούργο να καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της σιδηροδρομικής διασποράς στα σιδηροδρομικά κέντρα- κόμβους της Γερμανίας, και όχι μόνο, το ενδεχόμενο κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων θα δημιουργήσει σκηνικό χάους το οποίο και απεύχεται να συμβεί το ευρωπαϊκό εμπόριο.