Αυξάνει η χωρητικότητα εντός Ε.Ε.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου 2024 07:01
Η χωρητικότητα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εντός της Ευρώπης έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 18% σε ετήσια βάση, καθώς η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας έχει ως αποτέλεσμα περισσότερη τροφοδοσία και μεγαλύτερα πλοία που δραστηριοποιούνται σε αυτό το τμήμα, σύμφωνα με την Alphaliner.
Υπάρχουν πλέον περισσότερα από 170.000 TEU που εξυπηρετούν την ενδοευρωπαϊκή αγορά, καθώς ο αριθμός των πλοίων σε αυτόν τον τομέα αυξήθηκε από 581 σε 645. Κατά το παρελθόν έτος, το μέσο μέγεθος ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που δραστηριοποιείται στο ενδοευρωπαϊκό εμπόριο αυξήθηκε από 1.671 σε 1.773 TEU. Οι μεγαλύτεροι χρόνοι πλεύσης από την Ασία προς την Ευρώπη, που προκύπτουν από την εκτροπή πλοίων προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, κατέστησαν αναγκαία την τροφοδοσία εντός της Ευρώπης για την επιτάχυνση των παραδόσεων φορτίου. Με ρυθμό αύξησης της παραγωγικής ικανότητας περίπου 23%, το εμπόριο Βόρειας Ευρώπης-Μεσογείου σημείωσε το μεγαλύτερο άλμα στις συναλλαγές κατά το παρελθόν έτος. Αυτή τη χρονιά θα ναυμαχήσουν για την πρώτη θέση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων εντός της Ε.Ε. CMA CGM, MAERSK και MSC.
Στο εσωτερικό της Ευρώπης, η MSC εξακολουθεί να βρίσκεται στην pole position με ανεπτυγμένη μεταφορική ικανότητα. Με χωρητικότητα 339.978 TEU που δίνει μερίδιο αγοράς 30%, η εταιρία με έδρα τη Γενεύη έχει κερδίσει μόνο 7,3% σε χωρητικότητα (έναντι 17,8% της αγοράς) σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο, αλλά εξακολουθεί να έχει μακράν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς όλων των carriers στον τομέα των ενδοευρωπαϊκών υπηρεσιών. Η CMA CGM διεκδικεί και πάλι τη δεύτερη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων κύριων φορέων εκμετάλλευσης της Ευρώπης, μετά την αύξηση της χωρητικότητάς της κατά 15% σε 181.177 TEU και κατέγραψε σχετικά σταθερό μερίδιο αγοράς 15,8%, σε σύγκριση με 16,2% πέρυσι.