Όλα προς τα επάνω…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2024 16:19
Χρεώσεις Peak Season, η κρίση της Ερυθράς, η αναζήτηση TEU’s, οι ναύλοι που επιστρέφουν στα εξαψήφια νούμερα, οι δείκτες, οι διαταραχές χρονοδιαγράμματος, η συμφόρηση. Όλα και καθένα ξεχωριστά δείχνουν ότι ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων αυτή τη χρονιά θα «πλέει σε πελάγη» αυξημένης κερδοφορίας με τους φορτωτές να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Ο δείκτης Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), που κυκλοφόρησε την περασμένη Παρασκευή, αυξήθηκε κατά άλλες 140 μονάδες στις 3184,87, το υψηλότερο επίπεδό του από τον Αύγουστο του 2022, ενώ ο σύνθετος παγκόσμιος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Drewry, που δημοσιεύθηκε την περασμένη Πέμπτη, σημείωσε άνοδο 12% στα 4.716 δολάρια ανά feu, αυξημένος κατά 181% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι. Ο δείκτης Drewry βρίσκεται στο 232% περισσότερο από τον μέσο όρο του 2019, προ πανδημίας των 1.420 δολαρίων.
Η Ερυθρά
Η τρέχουσα κερδοφορία του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων ξεκίνησε χάρη στις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, οδηγώντας σε μαζική αναδρομολόγηση του παγκόσμιου στόλου γύρω από τη δυτική ακτή της Αφρικής σε ταξίδια μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Ωστόσο οι αναλυτές συνεχίζουν να εξετάζουν με δυσπιστία τα σενάρια εξομάλυνσης της κατάστασης δηλαδή της επιστροφής στις ρότες διαμέσου της Ερυθράς Θάλασσας αν επέλθει η πολυσυζητημένη στα τελευταία κυρίως 24ωρα κατάπαυσης του πυρός μεταξύ της Χαμάς και του Ισραήλ με τον Lars Jensen της Vespucci Maritime να προειδοποιεί ότι η κατάπαυση του πυρός δεν θα ήταν αρκετή.