Οι «πρωτοδεύτεροι» και οι στόλοι
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 25 Ιουλίου 2024 10:05
Η MSC και η ZIM Line είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενοι κύριοι φορείς εκμετάλλευσης, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Alphaliner. Ο στόλος της MSC έχει πλέον ξεπεράσει το όριο των 6 εκατομμυρίων TEU, χάρη στις επιθετικές παραγγελίες νεότευκτων πλοίων και τις πρόσφατες αγορές μεταχειρισμένων. Αντίστοιχα η δέσμευση της ZIM να πάρει περισσότερα πλοία με μακροπρόθεσμη ναύλωση επέτρεψε στην Ισραηλινών συμφερόντων εταιρία να ξεπεράσει το Yang Ming της Ταϊβάν στην κατάταξη, τοποθετώντας το στην ένατη θέση, ενώ το Yang Ming έπεσε στη 10η. Ο στόλος της ZIM έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 18% από πέρυσι, σε 728.011 TEU. Εν τω μεταξύ, η Maersk Line, η οποία εκθρονίστηκε στην κορυφή της κατάταξης από την MSC το 2022, πρόκειται να υποβιβαστεί στην τρίτη θέση. Τόσο η MSC όσο και η CMA CGM έχουν παραγγελίες νεότευκτων 1,2 εκατομμυρίων TEU. Η Maersk διαθέτει τώρα στόλο 4,34 εκατομμυρίων TEU, αλλά φαίνεται να προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος.
Στο μεταξύ από την αρχή του έτους, η χωρητικότητα του στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 1,6 εκατομμύρια TEU. Σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 11% στα 29,5 εκατομμύρια TEU, η ταχύτερη αύξηση του στόλου σε 15 χρόνια", σύμφωνα με ανάλυση της BIMCO.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, η παράδοση νέων πλοίων έφτασε σε νέο υψηλό. Συνολικά 264 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,6 εκατομμυρίων TEU έχουν παραδοθεί από ναυπηγεία, δύο τρίτα περισσότερα από ό, τι κατά το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους, όταν σημειώθηκε το προηγούμενο ρεκόρ.
Αν και δεν έχει τεθεί νέο σημείο αναφοράς, η υψηλή ζήτηση για πλοία συνέβαλε στη διατήρηση της ανακύκλωσης των πλοίων σε χαμηλό επίπεδο. Η ισχυρή αύξηση του όγκου φορτίου και η αλλαγή πορείας των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας συνέβαλαν στην ανακύκλωση μόνο 36 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 51.000 TEU.
Ήδη τώρα, το βιβλίο παραγγελιών περιέχει παραγγελίες για παράδοση το 2028 και κατά μέσο όρο 1,5 εκατομμύρια TEU έχουν προγραμματιστεί για παράδοση κάθε χρόνο μεταξύ 2025 και 2027.