Boxships:1,2 εκατ TEU’s
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 08 Αυγούστου 2024 10:25
Οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καλά κρατούν καθώς η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας έχει ωθήσεις τους ναύλους να φτάσουν σε επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από την πανδημία Covid-19.
Σύμφωνα με της Clarksons 89 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ύψους 1,2 εκατομμυρίων TEU, έχουν τεθεί σε λειτουργία τον Ιούνιο και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, ο υψηλότερος ρυθμός από την έκρηξη που προκλήθηκε από την πανδημία, όταν παραγγέλθηκαν 910.000 TEU νέων πλοίων σε τριμηνιαίο μέσο όρο μεταξύ 2021 και 2022.
Τα στοιχεία της Clarksons δείχνουν ότι μέχρι τα μέσα Ιουλίου, το βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε σε 6,6 εκατομμύρια TEU, αυξημένο κατά 14% από τις αρχές Ιουνίου και ισοδύναμο με περισσότερο από το 22% της χωρητικότητας του στόλου, αν και εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από το υψηλό 30% το πρώτο τρίμηνο του 2023. Παρατήρησε δε ότι ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υφίσταται ταχεία ανάπτυξη και ρεκόρ νεότευκτων παραδόσεων, οι οποίες έφτασαν τα 884.000 TEU το δεύτερο τρίμηνο του έτους, ένα πέμπτο συνεχόμενο τριμηνιαίο ρεκόρ και πολύ πάνω από τον 10ετή μέσο ρυθμό λειτουργίας των 325.000 TEU ανά τρίμηνο. Ο στόλος αυξήθηκε κατά 5,7% το πρώτο εξάμηνο του 2024 και προβλέπεται να αυξηθεί κατά 10% ολόκληρο το έτος, σε σύγκριση με 8% το 2023, με τις παραδόσεις να αναμένεται να φτάσουν το ρεκόρ των 2,9 εκατομμυρίων TEU.
Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων ήταν επίσης ενεργές, με 71 πλοία των 313.000 TEU να αλλάζουν χέρια το δεύτερο τρίμηνο του έτους, αυξημένα κατά 31% σε ετήσια βάση και το πιο ενεργό τρίμηνο από το τρίτο τρίμηνο του 2021, καθώς οι φορείς εκμετάλλευσης τακτικών γραμμών αναζήτησαν πλοία εν υπηρεσία για να καλύψουν τη ζήτηση.
Τέλος η διάλυση πλοίων του τομέα παραμένει υποτονική, με τις βελτιωμένες αγορές ναύλων να καθυστερούν τη διάλυση παλαιότερων μονάδων. Με βάση τα στοιχεία μόλις 36 πλοία 51.000 TEU διαλύθηκαν τους πρώτους έξι μήνες του 2024, μειωμένα κατά 35% σε σχέση με τον ρυθμό εκτέλεσης του 2023 και 65% χαμηλότερα από τη 10ετή τάση πριν από τον Covid.