Έτος «ναυμαχίας» το 2025 για τις «συμμαχίες»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2024 18:46
Το “τοπίο” της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων πρόκειται να υποστεί σημαντικό μετασχηματισμό τον Φεβρουάριο του 2025, καθώς προκύπτουν νέες συμμαχίες, αναδιαμορφώνοντας την ανταγωνιστική δυναμική της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Οι πρώτες εκτιμήσεις αναλυτών μετά και τις πρόσφατες ανακοινώσεις των ναυτιλιακών εταιριών του τομέα θέλουν την διαμόρφωση ενός ανταγωνιστικότερου περιβάλλοντος σε σχέση με τα υφιστάμενα το τρέχον έτος. Τα νεότευκτα που θα «πέσουν στο νερό» εκτιμάται ότι θα αλλάξουν τη δυναμική των εταιριών άρα και την κατάταξή τους είτε αυτή αφορά στις συμμαχίες είτε ξεχωριστά της ναυτιλιακές του τομέα. Βέβαια το ερώτημα που ανακύπτει είναι στο κατά πόσον αυτός ο ανταγωνισμός θα ωφελήσει τους φορτωτές που επι του παρόντος προσπαθούν να διαχειριστούν τις επιπρόσθετες χρεώσεις που έχουν επιβάλει η εταιρίες σχεδόν σε όλες τις γραμμές επικαλούμενες φόρτο, ή καθυστερήσεις ή εποχές με υψηλή ζήτηση.
Από τους μέχρι ώρας υπολογισμούς η Ocean Alliance, θα αναρριχηθεί στην πρώτη θέση όσον αφορά το μέγεθος του στόλου και το μερίδιο αγοράς, με την νεοσυσταθείσα Gemini Cooperation (Maersk - Hapag Lloyd) να διεκδικεί την ίδια θέση. Ωστόσο η MSC με 6.082.623 TEU, βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το Gemini γεγονός που δεν αποκλείει τις ανατροπές ενώ ακολουθεί η Premier Alliance, που πλασάρεται για την τέταρτη θέση.
Στο μεταξύ «κρύος ιδρώτας» φαίνεται να έχει «περιλούσει» πολλά υψηλόβαθμα στελέχη της λιμενικής «βιομηχανίας» μετά την αναγγελία στην πρόσφατη έκθεση του Αμβούργου για τη δυνατότητα κατασκευής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 27.500 TEU’s με τα στοιχήματα ήδη να έχουν «πέσει» από μερίδα αναλυτών ως προς το ποια εταιρία ή ποια συμμαχία θα προχωρήσει σε παραγγελία τέτοιων πλοίων με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την κατάταξη των δυνάμεων σε TEU’s.
Αν η πρώτη παραγγελία για τέτοιο πλοίο «πέσει» μέσα στο προσεχές έτος αυτόματα θα πυροδοτηθεί μία νέα συζήτηση για τις γραμμές που θα δρομολογηθεί, τις δυνατότητες των λιμένων- και ποιων- να το εξυπηρετήσουν αλλά και για το νέο κύκλο εξοπλιστικών προγραμμάτων σε γερανογέφυρες και λοιπή υλικοτεχνική υποδομή. Με τα περισσότερα κομβικά λιμάνια σε Ευρώπη και ΗΠΑ να έχουν φτάσει σε οριακό σημείο τους χώρους εναπόθεσή τους τα 27.500 TEU’s πλοία σίγουρα θα κάνουν ενδιαφέρουσες τις προσεχείς αναλύσεις.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.