IAPH: Υψηλό το κόστος απανθρακοποίησης για τα λιμάνια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2024 15:36
Καθώς οι ναυτιλιακοί φορείς συνεδριάζουν αυτή την εβδομάδα για την 82η σύνοδο της MEPC του ΙΜΟ, η International Association of Ports and Harbors (IAPH) δημοσίευσε μια νέα έκθεση που διερευνά την πρόοδο στην απαλλαγή των λιμενικών υποδομών από τον άνθρακα στις αναπτυσσόμενες χώρες. Ενώ μεγάλο μέρος της εστίασης στη ναυτιλία για την απαλλαγή από τον άνθρακα κατευθύνεται προς τα μελλοντικά καθαρά καύσιμα, η Ένωση τονίζει ότι πρέπει επίσης να δοθεί προτεραιότητα στην προετοιμασία των λιμένων για την ενεργειακή μετάβαση. Σύμφωνα με την IAPH, η συνολική επένδυση για αυτή τη μετάβαση κυμαίνεται μεταξύ 55 και 83 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό εξαρτάται από το μέγεθος του λιμένα, τις υφιστάμενες υποδομές και τις προηγούμενες επενδύσεις προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή.
Αν και τα κράτη μέλη του ΙΜΟ δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε συναίνεση σχετικά με μέτρα που βασίζονται στην αγορά, όπως η τιμολόγηση των αερίων του θερμοκηπίου, η IAPH τη θεωρεί ως πιθανή πηγή κεφαλαίων για το υπερβολικό κόστος της απαλλαγής των λιμένων από τον άνθρακα στις αναπτυσσόμενες χώρες.
«Ο κίνδυνος ενός αγορακεντρικού μέτρου αύξησης του κόστους μεταφοράς, το οποίο ασκεί πρόσθετη πίεση σε χώρες με υποδομές χαμηλότερης απόδοσης και λιγότερη συνδεσιμότητα με το παγκόσμιο εμπορικό δίκτυο, θα μπορούσε να αντισταθμιστεί από τα πιθανά έσοδα που διατίθενται σε αυτές για μέτρα προσαρμογής και μετριασμού που σχετίζονται με τους λιμένες για να ξεκινήσει η ενεργειακή μετάβαση», δήλωσε ο Patrick Verhoeven, Διευθύνων Σύμβουλος της IAPH.
Με τη συνεδρίαση του MEPC αυτής της εβδομάδας να αναμένεται να οριστικοποιήσει ένα πλαίσιο για την καθοδήγηση της τιμολόγησης του άνθρακα στη ναυτιλία, η IAPH δήλωσε ότι παραμένει ουδέτερη ως προς την επιλογή του μέσου. Επί του παρόντος, υπάρχουν τέσσερις προτάσεις πολιτικής σχετικά με την εισφορά άνθρακα. Ωστόσο, η IAPH έχει δηλώσει ότι υποστηρίζει έναν μηχανισμό τιμολόγησης του άνθρακα που θα παρέχει ισχυρό κίνητρο για επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και θα επιτρέψει την εμπορική βιωσιμότητα καυσίμων χαμηλών και μηδενικών ανθρακούχων εκπομπών.