Λιμενικές επενδύσεις και Ερυθρά
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 03 Οκτωβρίου 2024 13:15
Κίνδυνο λιμενικού πλεονάσματος «βλέπει» έκθεση του Alphaliner που έχει εστιάσει στις λιμενικές επενδύσεις που γίνονται από μεγάλες εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια της Αιγύπτου. Η έκθεση εστιάζει την κατάσταση που τείνει να διαμορφωθεί ελέω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα όσον αφορά στο δυναμικό που καλούνται να χειριστούν τα Αιγυπτιακά λιμάνια τα οποία το 2023 διαχειρίστηκαν 8,37 εκατομμύρια TEU’s, εκ των οποίων το 88% πέρασε από την Αλεξάνδρεια, το El Dekheila, τη Damietta και το Port Said.
Maersk και την COSCO, οι οποίες έχουν αντίστοιχα μερίδια 50% και 25% στην SCCT Port Said είναι οι πρώτες που επένδυσαν και ακολούθησε η επένδυση της CMA CGM στο Trans Misr Terminal (TMT) Alexandria και της Evergreen Marine Corporation που έγινε μέτοχος της HPH Abu Qir. Επιπλέον, η Hapag-Lloyd και η MSC συμμετέχουν σε δύο μεγάλης κλίμακας έργα ανάπτυξης τερματικών σταθμών, το Damietta Alliance και το El Dekheila Pier 100. Μόλις ανοίξουν, η χρήση των αιγυπτιακών τερματικών σταθμών της Μεσογείου από τους κύριους φορείς εκμετάλλευσης αναμένεται να γίνουν σημαντικές αλλαγές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις όταν ανοίξει η Ερυθρά οι εταιρίες τακτικών γραμμών μάλλον θα βάλουν τα Αιγυπτιακά λιμάνια στο «παιχνίδι» καθώς τρέχει το EU ETS με τις μεγάλες γραμμές να κάνουν υπολογισμούς μετριασμού των ποσών που θα καλούνται να καταβάλλουν.
Σε σύγκριση με τα μέσα του 2023, πριν από την έναρξη λειτουργίας της TMT Alexandria και του τερματικού σταθμού Hutchison στο Abu Qir, οι νέες εγκαταστάσεις και οι συνεχιζόμενες επεκτάσεις των υφιστάμενων προβλητών θα προσθέσουν περίπου 10 εκατομμύρια TEU ετήσιας χωρητικότητας χειρισμού στα αιγυπτιακά λιμάνια της Μεσογείου μέσα σε λίγα μόνο χρόνια. Αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει πολύ συντηρητικές χωρητικότητες που αναφέρθηκαν για τερματικούς σταθμούς που ξεκίνησαν πρόσφατα, όπως η TMT Alexandria, και για την επερχόμενη προβλήτα 100 στο El Dekhelia, η οποία διευκολύνει αρκετές επιπλέον εκατομμύρια ετήσιες κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων.