«Πονοκέφαλος» με τα κενά εμπορευματοκιβώτια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2024 14:17
Τα κενά εμπορευματοκιβώτια, οι επιστροφές τους, οι εναποθέσεις σε κομβικά λιμάνια και το κόστος εύρεσης και ναύλωσής φαίνεται ότι αποτελούν την αιτία πρόκληση νέου πονοκεφάλου στην εφοδιαστική.
Σε ανάλυσή της η Sea-Intelligence ανέφερε ανισορροπίες και χρήση back-haul από την περίοδο του COVID και εντεύθεν. Ο Alan Murphy, Διευθύνων Σύμβουλος της Sea-Intelligence, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «εάν λάβουμε επίσης υπόψη την απόσταση που διανύουν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μετρούμενη ως TEU * Miles, βλέπουμε τη χρήση backhaul να μειώνεται κάτω από το 40% για τρεις συνεχόμενους μήνες, με ιστορικό χαμηλό αριθμό 36,6% τον Αύγουστο του 2024. Με βάση τα στοιχεία αυτό σημαίνει ότι είτε οι μεταφορές head-haul θα πρέπει όλο και περισσότερο να «πληρώνουν» περισσότερα για την επανατοποθέτηση κενών εμπορευματοκιβωτίων, καθώς υπάρχουν λιγότερα εμπορευματοκιβώτια back-haul «που πληρώνουν με τον δικό τους τρόπο», είτε οι φορτωτές back-haul θα πρέπει να πληρώσουν υψηλότερα ναύλα, καθώς υπάρχουν λιγότερα εμπορευματοκιβώτια back-haul ως μερίδιο του χώρου των πλοίων.