ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Όλο το νέο μνημόνιο, όπως ψηφίστηκε-Τι αναφέρει για tοnnage tax, φορολογία ναυλομεσιτών, επίναυλο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΤΙΛΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 14 Αυγούστου 2015 20:55
Καταργήθηκε μετά από 15 σχεδόν χρόνια ο επίναυλος στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας σύμφωνα με το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου που ψηφίσθηκε την Παρασκευή 14 Αυγούστου το πρωί μετά από μία ολονύκτιο συνεδρίαση της Βουλής. Ο νέος νόμος που βάζει τη χώρα μας σε ένα τρίτο μνημόνιο περιλαμβάνει ακόμη τις νέες φορολογικές επιβαρύνσεις για τους ναυλομεσίτες και τον αυξημένο κατά 4% tonnage tax που θα καταβάλλουν οι ναυτιλιακές εταιρείες.
Οι διατάξεις για tonnage tax και ναυλομεσίτες
.(Α΄77), ΤΟΥ Ν. 29/1975 (Α΄ 75) ΚΑΙ ΤΟΥ Ν. 4111/2013(Α΄18)1. Στο ν. 27/1975 (Α΄ 77) προστίθεται νέο άρθρο 26α,ως εξής: «Άρθρο 26αΦορολογία πλοίων με σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου
1. Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και ημερόπλοια με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής, ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, τα οποία υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4256/2014 (Α΄ 92) υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnage tax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
2. Τα επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία, επιβατηγά ή φορτηγά, δρομολογημένα σε τακτική γραμμή επιβατικών μεταφορών και πορθμείων με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής, ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, που εκτελούν υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών στην Ελλάδα μεταξύ λιμένων της ηπειρωτικής χώρας, της ηπειρωτικής χώρας και νησιών ή μεταξύ λιμένων νησιών (ενδομεταφορών), σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου πρώτου του ν. 2932/2001 (Α΄ 145), υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnage tax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
3. Λοιπά πλοία θαλασσίων μεταφορών μεταξύ λιμένων εσωτερικού (ενδομεταφορών) ανεξαρτήτως κόρων ολικής χωρητικότητας, καθώς και πλοία με ολική χωρητικότητα μέχρι 500 κόρους που εκτελούν διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές με σημαία κράτους–μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.) πλην της ελληνικής υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας (tonnage tax), σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και με την επιφύλαξη της εφαρμογής τυχόν συμβάσεων αποφυγής διπλής φορολογίας και ναυτιλιακών συμβάσεων.
4. Με την καταβολή του φόρου σύμφωνα με το παρόν άρθρο, εξαντλείται κάθε υποχρέωση των πλοιοκτητών ή των πλοιοκτητριών εταιρειών των πλοίων του παρόντος άρθρου από το φόρο εισοδήματος, επί των εισοδημάτων που αποκτώνται από τη δραστηριότητα αυτή. Η ίδια απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος ισχύει για τους μετόχους ή εταίρους των ως άνω εταιρειών, μέχρι και φυσικού προσώπου, για το εισόδημα που αποκτούν με τη μορφή διανομής καθαρών κερδών ή μερισμάτων.
5. Οι διατάξεις του ν. 4174/2013 (Α΄170) έχουν ισχύ κατά την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρ-θρου.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα που αφορούν τον τρόπο της καταμέτρησης των κόρων ολικής χωρητικότητας των πλοίων αυτών.
7. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων καθορίζεται κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
8. Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος άρθρου αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2015 για υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών που παρέχονται από την ημερομηνία αυτή και μετά.»
2.α. Τα ποσά φόρου που οφείλονται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 27/1975,προσαυξάνονται για τα έτη 2016 έως και 2020 κατά ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) ετησίως. Το ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό της προσαύξησης προστίθεται στα ποσά φόρου όπως έχουν διαμορφωθεί κατά το έτος 2015 κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 27/1975 και σε αυτά των επόμενων ετών, όπως αυτά θα διαμορφωθούν μέσα στην παραπάνω πενταετία. Τα ανωτέρω εφαρμόζονται αναλόγως και κατά τον υπολογισμό της εισφοράς που οφείλεται κατά το άρθρο10 του ν. 27/1975 .
β. Τα ποσά εισφοράς που οφείλονται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 29/1975(Α΄75) προσαυξάνονται για τα έτη 2016 έως και 2020 κατά ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) ετησίως. Το ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό της προσαύξησης προστίθεται στα ποσά εισφοράς όπως έχουν διαμορφωθεί κατά το έτος 2015, κατ’ εφαρμογή των δια-τάξεων της παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 29/1975 και σε αυτά των επόμενων ετών, όπως αυτά θα διαμορφωθούν μέσα στην παραπάνω πενταετία.
3. Η παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 4111/2013 (Α΄ 18) αντικαθίσταται ως εξής:«1. Στα γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων οποιουδήποτε τύπου ή μορφής, ασχολούμενα αποκλειστικά με τη ναύλωση, ασφάλιση, διακανονισμό αβαριών, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων ή ναυλώσεων ή ασφαλίσεων πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία, πάνω από πεντακόσιους (500) κόρους ολικής χωρητικότητας, εξαιρούμενων των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων και των εμπορικών πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόες, καθώς και με την αντιπροσώπευση πλοιοκτητριών εταιριών, ως και επιχειρήσεων που έχουν σαν αντικείμενο εργασιών τις ίδιες με τις παραπάνω αναφερόμενες δραστηριότητες, επιβάλλεται ετήσια εισφορά για οκτώ (8) έτη επί του ετήσιου ποσού του συνολικού εισαγομένου και μετατρεπομένου σε ευρώ συναλλάγματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25του ν. 27/1975 (Α΄ 77), η οποία υπολογίζεται με τις παρακάτω κλίμακες:
α) Για τα ετήσια ποσά συνολικού εισαγομένου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος της τετραετίας2012-2015:
|
||||
Κλιμάκιο ετήσιου συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) | Συντελεστής % | Φόρος κλιμακίου | Σύνολο εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) | Σύνολο φόρου (σε δολάρια ΗΠΑ) |
200.000 |
5 | 10.000 |
200.000 |
10.000 |
200.000 |
4 | 8.000 | 400.000 | 18.000 |
Υπερβάλλον |
3 |
β) Για τα ετήσια ποσά συνολικού εισαγομένου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος της τετραετίας 2016-2019:
|
||||
Κλιμάκιο ετήσιου συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) | Συντελεστής % | Φόρος κλιμακίου | Σύνολο εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος (σε δολάρια ΗΠΑ) | Σύνολο φόρου (σε δολάρια ΗΠΑ) |
200.000 |
7 | 14.000 |
200.000 |
14.000 |
200.000 |
6 | 12.000 | 400.000 | 26.000 |
Υπερβάλλον |
5 |
Στην περίπτωση που το συνολικό ετήσιο εισαγόμενο και μετατρεπόμενο σε ευρώ συνάλλαγμα μίας επιχείρησης είναι μικρότερο από το προβλεπόμενο ελάχιστο όριο των πενήντα χιλιάδων (50.000) δολαρίων Η.Π.Α., η εισφορά θα υπολογιστεί για πενήντα χιλιάδες (50.000) δολάρια Η.Π.Α., μετατρεπόμενου σε ευρώ του ποσού των 50.000 δολαρίων Η.Π.Α..
Η δια του παρόντος άρθρου προβλεπόμενη εισφορά δεν επιβάλλεται σε ημεδαπές και αλλοδαπές εταιρίες, που έχουν εγκαταστήσει γραφείο ή υποκατάστημα δυνάμει του άρθρου 25 του ν. 27/1975 και ασχολούνται με τη διαχείριση ή εκμετάλλευση πλοίων υπό ελληνική ή ξένη σημαία, καθώς και με τις λοιπές εργασίες που προβλέπονται από την εγκριτική πράξη εγκατάστασής τους.»
Η διάταξη για τον επίναυλο
12. Καταργείται η περίπτωση ζ΄ της παρ. 1 του άρθρου 10, του ν. 2932/2001.
Διαβάστε εδώ το νόμο όπως ψηφίστηκε
Φορoλογία: Αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας και διατήρηση της έκτακτη εισφοράς στους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2015 09:14
Αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας για τις ναυτιλιακές εταιρείες και διατήρηση του καθεστώτος καταβολής έκτακτης εισφοράς για τους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019 προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης από το κυβερνητικό επιτελείο και ενσωματώνει την συμφωνία με τους δανειστές. Επίσης προβλέπει τη φορολογική εξομοίωση των σκαφών με κοινοτική σημαία με αυτά που φέρουν ελληνική για επιβατηγά, οχηματαγωγά και ημερόπλοια κ.λ.π. μέχρι 500 κόρους ολικής χωρητικότητας.
Επισημαίνεται ότι η αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας δεν είναι νέα διάταξη όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση αλλά αποτελεί μία επαναλαμβανόμενη διάταξη που γίνεται με τον ίδιο τρόπο κάθε πενταετία αρχικά με υπουργική απόφαση που κυρώνονταν με νόμο και από το 1996-2000μμε διατάξεις νόμου. Επίσης στη σύμβαση με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) αναφέρεται ότι από τον Οκτώβριο θα εξετασθεί η σταδιακή κατάργηση ειδικής φορολόγησης ναυτιλιακού κλάδου και η επέκταση της προσωρινής εισφοράς στην ναυτιλία έως το 2018.
Δείτε εδώ την αιτιολογική έκθεση
Δείτε εδώ το σχέδιο νόμου (πρώτο τμήμα)
Χωρίς άμεσες επιπτώσεις στον κλάδο η συγχώνευση Cosco-China Shipping
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 11 Αυγούστου 2015 09:05
Η συγχώνευση της Cosco με την China Shipping, δεν θα έχει άμεση σημαντική επίπτωση στην αγορά πέρα από τα οφέλη (οικονομίες κλίμακος) που θα αποφέρεις τις δυο εταιρείες αποφαίνονται οι αναλυτές.
Σύμφωνα με την DNB Markets η συμφωνία θα δημιουργήσει μία νέα ναυτιλιακή εταιρεία στον κλάδο των containerships που θα ελέγχει το 8% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Όμως η Maersk Line η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου ελέγχει το 15,3% !
Τα προβλήματα του κλάδου των containerships είναι η πλεονάζουσα χωρητικότητα που έχει προκαλέσει ζημιές σε όλες τις εταιρείες πλην της Maersk. Οι συμμαχίες μεταξύ των εταιρειών είναι στην ημερήσια διάταξη και μία περαιτέρω μείωση του αριθμού των εταιρειών θα ωφελήσει και την Maersk καθώς θα παρατηρηθεί μεγαλύτερη προσπάθεια εξορθολογισμού.
Μετά τι φήμες που είδαν το φως της δημοσιότητας στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας για συζητήσεις συγχώνευσης Cosco και China Shipping νέες αναφορές στο κινεζικό και διεθνή τύπο θεωρούν τη συμφωνία δεδομένη.
Η αναδιάρθρωση του ναυτιλιακού τομέα της Κίνας είναι αναγκαία σύμφωνα με το Bloomberg.
Διαλύσεις: κατρακυλούν οι τιμές
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2015 15:35
Η κατρακύλα της αγοράς συνεχίζεται µε ραγδαίο ρυθµό καθώς σε διάρκεια µίας εβδοµάδας οι τιµές διόρθωσαν $30 - $40, ενώ σε διάστηµα λιγότερο του ενός χρόνου οι τιµές έχουν µειωθεί κατά 40% τουλάχιστον, αναφέρει για τις διαλύσεις ο ναυλομεσιτικός οίκος «George Moundreas».
Η αρνητική πορεία των τιµών, έχει εκτοξεύσει τις περιπτώσεις των επαναδιαπραγµατεύσεων και των ακυρώσεων, καθώς οι Cash Buyers ψάχνουν να βρουν την οποιαδήποτε δικαιολογία ώστε να µειώσουν την συµφωνηµένη τιµή αγοράς, αφού το πλοίο έχει ήδη φτάσει στην περιοχή, µην αφήνοντας πολλά περιθώρια επιλογών στους πλοιοκτήτες.
Στην παρούσα φάση δεν είναι εφικτό να εκτιµήσει κανείς την πορεία της αγοράς το επόµενο διάστηµα, καθώς ένας από τους βασικότερους παράγοντες της πτώσης των τιµών είναι οι φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα και απλά η µόνη ελπίδα είναι ότι µετά το τέλος των µουσώνων και πηγαίνοντας προς το τελευταίο τρίµηνο όπου η αγορά παραδοσιακά βελτιώνεται, ίσως υπάρξει αύξηση της ζήτησης και άνοδος των τιµών.
Στην Ινδία, οι End Buyers δεν µπαίνουν καν στην διαδικασία να δώσουν προσφορά τη στιγµή που η ρουπία διαπραγµατεύεται πάνω από τις 64 προς το δολάριο ενώ οι τιµές του σιδήρου έδειξαν κάποια σηµάδια σταθεροποίησης ύστερα όµως από µία πτώση της τάξης των $ 20 τον τόνο.
Στο Μπαγκλαντές, αντίθετα µε την Ινδία, οι End Buyers είναι στην αγορά, απλά προσφέρουν επίπεδα τιµών τα οποία απέχουν µακράν ακόµη και από τα τρέχοντα χαµηλά επίπεδα της αγοράς. Ταυτόχρονα, αρκετά διαλυτήρια έχουν ακόµη αρκετά υψηλό αριθµό αποθεµάτων, καθώς λόγω των µουσώνων δεν έχουν καταφέρει να τα διαλύσουν και να προωθήσουν τον σίδηρο στην εσωτερική αγορά ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι εισαγωγές από την Κίνα.
Το Πακιστάν, ακολουθεί και αυτό τη λογική του Μπαγκλαντές, µε τους End Buyers, να προσφέρουν χαµηλές τιµές, εκτός πραγµατικότητας, τη στιγµή που και εδώ οι εισαγωγές από την Κίνα έχουν πλήξει την αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται µε τις κρατικές επιδοτούµενες εταιρείες αλλά λόγω της βελτίωσης της ναυλαγοράς ο αριθµός των πλοίων προς διάλυση την προηγούµενη εβδοµάδα παρουσίασε µείωση.
Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 76,897 DWT, περίπου εκ των οποίων το 61% (46,907 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 39% (29,990 DWT) δεξαµενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 280 - $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 290 - $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 275 - $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα
Κίνα: Από $ 120 - $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια
Η Εθνική Ασφαλιστική ενισχύει το Λιμενικό Σώμα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΤΙΛΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2015 12:45
Με ένα σκάφος τύπου Rib Cobra Royal 990, χωρητικότητας 10 ατόμων, ενίσχυσε τον επιχειρησιακό στόλο του Λιμενικού Σώματος η Εθνική Ασφαλιστική.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Εταιρία με την ενέργειά της αυτή εκφράζει την αναγνώρισή της στην πολύ σημαντική συνεισφορά και το σπουδαίο έργο που επιτελεί το Λιμενικό Σώμα σε πραγματικά δύσκολες συνθήκες.
Το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος ευχαρίστησε την Εθνική Ασφαλιστική για την προσφορά της αυτή. Στην ευχαριστήρια επιστολή αναφέρονται μεταξύ άλλων ότι η συγκεκριμένη ενέργεια αποτελεί έμπρακτη αναγνώριση του κοινωνικού έργου του Λιμενικού Σώματος και κινητήρια δύναμη, για τη συνέχιση του έργου αυτού, ιδιαίτερα στην παρούσα δύσκολη χρονική περίοδο που διανύουμε.
Το σκάφος περιήλθε στην ιδιοκτησία της Εθνικής Ασφαλιστικής συνεπεία ασφαλιστικού γεγονότος. Η απόφαση για τη δωρεά στηρίχθηκε σε εισήγηση του αρμόδιου Κλάδου που εγκρίθηκε από το Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Σπύρο Μαυρόγαλο.
Στα ύψη οι ζημιές της DryShips λόγω της Ocean Rig
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2015 12:20
Στο αστρονομικό ύψος των 1,44 δισ. δολ ανήλθαν οι ζημιές της DryShips για το δεύτερο τρίμηνο του 2015, σαν αποτέλεσμα της απόσχισης της θυγατρικής Ocean Rig, που διαχειρίζεται ένα στόλο από drillships και εξέδρες θαλάσσιων γεωτρήσεων και εξόρυξης υδρογονανθράκων.
Ειδικότερα, η Dryships ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2015 ζημιά ύψους 1,44 δισ. δολ. έναντι ζημιών μόλις 5,6 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2014, καθώς δεν ενσωματώνονται πλέον (μετά την 8 Ιουνίου 2015) τα αποτελέσματα της Ocean Rig στην Dryships λόγω μείωσης του ποσοστού μετοχών που κατέχει η δεύτερη στην πρώτη κάτω από το 50%, με αποτέλεσμα έκτακτες εφάπαξ ζημιές άνω των 1,3 δισ. δολ.
Η πτώση του ποσοστού κάτω του 50% του μετοχικού κεφαλαίου σημειώθηκε πρόσφατα με την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανταλλαγής δανείου ύψους 120 εκατ. δολ. της Ocean Rig προς τη μητρική της Dryshsips με μετοχές της Οcean Rig.-
Τα έσοδα τριμήνου
Στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους, τα έσοδα της Dryships μειώθηκαν στα 403,18 εκατ. δολ. έναντι 527,67 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.
Τα έσοδα από τον τομέα του ξηρού φορτίου μειώθηκαν στα 42,23 εκατ. δολ. έναντι 49,61 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2015, ενώ τα έσοδα από τον τομέα των δεξαμενοπλοίων αυξήθηκαν στα 54,8 εκατ. δολ. έναντι 36,6 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν ο κλάδος έχει θετική ρότα.
Τα έσοδα από τα drillships μειώθηκαν στα 323,7 εκατ. δολ. έναντι 441,4 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2014.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2015, τα συνολικά έσοδα της Dryships ανήλθαν στα 895,29 εκατ. δολ. έναντι 985,15 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Οι ζημιές της εταιρείας έφθασαν τα 1,49 δισ. δολ. έναντι ζημιών 40,18 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Τα έσοδα των πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου μειώθηκαν στα 87,83 εκατ. δολ. έναντι 103,02 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν, ενώ τα έσοδα από τα δεξαμενόπλοια αυξήθηκαν στα 104,87 εκατ. δολ. έναντι 79,93 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.
Τα έσοδα από την Ocean Rig μειώθηκαν στα 725,8 ετ. δολ. έναντι 802,19 εκατ. δολ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014.
Μη καταβολή μερισμάτων
Να σημειωθεί επίσης ότι το διοικητικό συμβούλιο της Ocean Rig αποφάσισε να αναστείλει την καταβολή μερισμάτων επικαλούμενο τις συνθήκες στην αγορά γεωτρήσεων, καθώς η μείωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου και η αύξηση των διαθεσίμων μονάδων γεώτρησης δεν επιτρέπουν βραχυπρόθεσμα βελτίωση της συγκεκριμένης αγοράς. Πάντως να σημειωθεί ότι η Ocean Rig στο δεύτερο τρίμηνο του 2015 είχε κέρδη ύψους 74,9 εκατ. δολ έναντι 69,6 εκατ. δολ. πέρυσι την ίδια περίοδο, ενώ τα έσοδά της μειώθηκαν κατά 8,2 εκατ. δολ. στα 433,2 εκατ. δολ. έναντι 441,4 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2104.
Η Dryships βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού, καθώς προχωρεί και στην πώληση των δεξαμενοπλοίων σε private εταιρείες του κ. Οικονόμου. Η συμφωνία προβλέπει την αγορά των δέκα πλοίων αντί 536 εκατ. δολαρίων. Ηδη έχει παραδώσει πέντε δεξαμενόπλοια, ενώ αναμένεται να παραδώσει στον νέο ιδιοκτήτη τα υπόλοιπα πέντε μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου του 2015.
Αναφερόμενος στις προοπτικές της εταιρείας, ο κ. Οικονόμου σημειώνει ότι η πρόσφατη βελτίωση στους ναύλους ξηρού φορτίου δεν σημαίνει σημαντικές αλλαγές επί το θετικότερο για το μέλλον με τις προκλήσεις και τις αβεβαιότητες να παραμένουν για τον κλάδο.
Η πορεία της μετοχής
Η μετοχή της Dryships διαπραγματεύεται σε μία τιμή χαμηλότερη του ενός δολαρίου (0,45 δολ.) και πρέπει μέχρι τις 12 Οκτωβρίου να βρεθεί και πάλι πάνω από το ένα δολάριο, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της χρηματιστηριακής νομοθεσίας, διαφορετικά θα διαγραφεί από το χρηματιστήριο.
Η διοίκηση σχεδιάζει reverse split, ωστόσο δεν συμπλήρωσε την απαιτούμενη απαρτία στην τελευταία συνέλευση και εκτιμάται ότι θα λάβει μία νέα προθεσμία για επιπλέον 180 ημέρες από τις χρηματιστηριακές αρχές για να προσαρμοσθεί τις απαιτήσεις της νομοθεσίας.
πηγη: naftemporiki.gr
Αυξάνονται και πληθύνονται τα ψυγεία εμπορευματοκιβώτια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 08 Αυγούστου 2015 16:43
Για αύξηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων κάνουν λόγο τα τελευταία στοιχεία αναλύσεων που είδαν το φώς της δημοσιότητας αλλά και του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων –ψυγείων που διακινούνται με πλοία του τομέα.