«Άνεμος αισιοδοξίας» στα Κινεζικά ναυπηγεία
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 23 Απριλίου 2025 13:01

«Άνεμος αισιοδοξίας φύσηξε» στα Κινεζικά ναυπηγεία καθώς ανακοινώθηκαν οι αναθεωρημένοι, λιγότερο αυστηροί όροι του σχεδίου επιβολής λιμενικών τελών του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ για πλοία κινεζικής κατασκευής.
Αν και η αρχική πρόταση του USTR περιόρισε το ενδιαφέρον των ξένων πλοιοκτητών για την αγορά κινεζικής χωρητικότητας κατά το πρώτο τρίμηνο, οι αναπροσαρμοσμένες οικονομικές κυρώσεις και ο πλήρης αποκλεισμός πολλών πλοίων στη νέα έκδοση δίνουν στα ναυπηγεία της Κίνας λόγους αισιοδοξίας - ειδικά καθώς ο Λευκός Οίκος σηματοδοτεί τώρα την προθυμία του να διαπραγματευτεί τις απαιτήσεις του για το εμπόριο.
Η νέα, πιο λεπτομερής έκδοση του προτεινόμενου κανόνα του USTR καλύπτει πολύ λιγότερο από τον παγκόσμιο στόλο από την πρώτη έκδοση. Το πιο σημαντικό είναι ότι τώρα εξαιρεί τα περισσότερα μη κινεζικά σκάφη από τη δομή των τελών. Πριν, ένας πλοιοκτήτης με κινεζικής κατασκευής πλοία οπουδήποτε στο στόλο του θα χρεωνόταν για κάθε κλήση στο λιμάνι των ΗΠΑ, ακόμη και αν χρησιμοποιούσε τα μη κινεζικά πλοία του για να προσεγγίσει τις Ηνωμένες Πολιτείες. Σύμφωνα με το αναθεωρημένο σχέδιο USTR, ο πλοιοκτήτης μπορεί να διαχωρίσει τα κινεζικής κατασκευής πλοία του για χρήση στο υπερπόντιο εμπόριο, να χρησιμοποιήσει όλα τα άλλα πλοία του για ελλιμενισμούς στην αγορά των ΗΠΑ και να αποφύγει οποιαδήποτε από τα τέλη - ενώ εξακολουθεί να αγοράζει και να χρησιμοποιεί κινεζικής κατασκευής πλοία.
Για τα κινεζικής κατασκευής πλοία που τιμολογούνται, τα τέλη είναι επίσης λιγότερο επαχθή καθώς τώρα αξιολογούνται μία φορά ανά επίσκεψη στις ΗΠΑ, όχι για κάθε στάση σε λιμάνι σε μια σειρά και μόνο έως πέντε φορές ανά πλοίο ετησίως. Τα τέλη βαθμονομούνται επίσης από το μέγεθος του σκάφους τώρα, αφαιρώντας δυσανάλογες επιπτώσεις στα μικρότερα σκάφη.
Η ανακούφιση έρχεται εγκαίρως για τα ναυπηγεία της Κίνας, ιδίως στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου. Οι παραγγελίες χύδην φορτίου μειώθηκαν κατά περισσότερο από 90% τους πρώτους δύο μήνες του έτους, σύμφωνα με την BIMCO.
Την ημέρα μετά την κυκλοφορία του αναθεωρημένου σχεδίου του USTR, το εξειδικευμένο ναυπηγείο China Merchants Industry Group ανακοίνωσε σχέδια για την έναρξη της κατασκευής πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου γενικής χρήσης και boxships μέσω της αγοράς ενός υπάρχοντος ναυπηγείου, της Qingdao Yangfan Shipbuilding Co.