Αέριοι ρύποι όπως το… 2018
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 01 Δεκεμβρίου 2024 09:39

Η NGO T&E (European Federation for Transport and Environment) δημοσίευσε νέα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία δεν υπάρχει καμία πραγματική βελτίωση στις εκπομπές αέριων ρύπων από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επανερχόμενη στο αίτημά της για μείωση των ταχυτήτων των πλοίων του τομέα. Τα στοιχεία τη έκθεσης έρχονται σε μία περίοδο όπου ο περίπλους της Αφρικής λόγω της κρίσης στην Ερυθρά έχει οδηγήσει σε αύξηση των ταχυτήτων των πλοίων με προφανή στόχο να μειωθεί το χρονικό χάσμα στην διακίνηση των εμπορευμάτων που δημιουργήθηκε από την επιλογή της νέας ρότας.
Η ομάδα επιδιώκει να διαψεύσει τον ισχυρισμό των υπευθύνων χάραξης πολιτικής και του ΙΜΟ ότι οι υψηλότερες τιμές για τα καύσιμα από την τιμολόγηση των εκπομπών και τα πρότυπα καυσίμων θα οδηγήσουν σε βελτιώσεις της απόδοσης και μειώσεις εκπομπών. Η T&E ανέθεσε στη γνωστή ανεξάρτητη ερευνητική εταιρεία CE Delft να μελετήσει τη σχέση μεταξύ των τιμών των καυσίμων και της τεχνικής και λειτουργικής αποδοτικότητας. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει σαφής σχέση μεταξύ των υψηλότερων τιμών των καυσίμων και της καλύτερης λειτουργικής απόδοσης.
Αναλύοντας τα δεδομένα MRV της ΕΕ (παρακολούθηση, υποβολή εκθέσεων και επαλήθευση), κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, παρά τις αυξήσεις των τιμών τα τελευταία έξι χρόνια στα καύσιμα, σε βάση ανά εμπορευματοκιβώτιο, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης παράγουν το ίδιο επίπεδο εκπομπών όπως πριν από έξι χρόνια, το 2018. Αναγνωρίζουν ωστόσο ότι τα τελευταία ναυτιλιακά στοιχεία της ΕΕ έδειξαν μικρή μείωση των εκπομπών το 2023 σε σύγκριση με το 2022, αλλά το αποδίδουν σε πιθανή πτώση του εμπορίου.
Η έκκληση για αργές ταχύτητες έρχεται καθώς ο ΙΜΟ συνεχίζει να αντιμετωπίζει τις αντιληπτές ελλείψεις στο CII μετά την έναρξη ισχύος του. Οι μεταρρυθμίσεις αποτέλεσαν βασικό σημείο συζήτησης στην Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ φέτος και αναμένεται να συμπεριληφθούν στην ψηφοφορία του 2025 σχετικά με τα επόμενα βήματα του ΙΜΟ προς την πολιτική ναυτιλίας μηδενικού ισοζυγίου.