Παρ11012024

Last updateΠεμ, 31 Οκτ 2024 7pm

"Vessel bunching"

box trader 1Η Sea-Intelligence αποκάλυψε ότι η συσσώρευση πλοίων αυξήθηκε σημαντικά στα λιμάνια και τους τερματικούς σταθμούς μετά την πανδημία, εν μέρει λόγω της κρίσης της Ερυθράς Θάλασσας.

«Πονοκέφαλος» με τα κενά εμπορευματοκιβώτια

0Containers stackedΤα κενά εμπορευματοκιβώτια, οι επιστροφές τους, οι εναποθέσεις σε κομβικά λιμάνια και το κόστος εύρεσης και ναύλωσής φαίνεται ότι αποτελούν την αιτία πρόκληση νέου πονοκεφάλου στην εφοδιαστική.

Τα λιμενικά τέλη, η ΠΕΠΕΝ η CLIA και τα αναπάντητα… ερωτήματα

0ΠαροςΕρωτήματα που σχετίζονται με τα λιμενικά τέλη, την διάθεση των ποσών, το διαμοιρασμό τους αλλά και το γιατί είναι σήμερα στην κατάσταση που είναι οι νησιωτικές λιμενικές υποδομές μέλλεται να απαντηθούν προσεχώς από τα συναρμόδια υπουργεία.

Λιμενικές επενδύσεις και Ερυθρά

0koytiΚίνδυνο λιμενικού πλεονάσματος «βλέπει» έκθεση του Alphaliner που έχει εστιάσει στις λιμενικές επενδύσεις που γίνονται από μεγάλες εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια της Αιγύπτου.

IAPH: Υψηλό το κόστος απανθρακοποίησης για τα λιμάνια

0FelixstoweΚαθώς οι ναυτιλιακοί φορείς συνεδριάζουν αυτή την εβδομάδα για την 82η σύνοδο της MEPC του ΙΜΟ, η International Association of Ports and Harbors (IAPH) δημοσίευσε μια νέα έκθεση που διερευνά την πρόοδο στην απαλλαγή των λιμενικών υποδομών από τον άνθρακα στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Μια χαρτογράφηση με ενδιαφέρον…

box trader 1Άκρως ενδιαφέροντα είναι τα συμπεράσματα από την «χαρτογράφηση» των προσεγγίσεων των πλοίων των μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που επιχείρησε η Sea-Intelligence.

Οι Χούθι «έπληξαν» τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου

0Suez Οι διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα συνέβαλαν στη μείωση της συνδεσιμότητας των λιμένων της Ανατολικής Μεσογείου, μιας περιοχής που επλήγη ιδιαίτερα από τις επιθέσεις των Χούτι, καθώς  και η διώρυγα του Σουέζ.

Μειώθηκαν οι εμπορευματικές μεταφορές στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ

0inland waterwayΤο 2023, οι επιδόσεις των εμπορευματικών μεταφορών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ μειώθηκαν κατά 4,6 % (ή 6 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα) σε σύγκριση με το 2022.
Μεταξύ 2013 και 2023, η μεταφορική δραστηριότητα στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ ήταν ασταθής σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat..

Η Μεσόγειος «φλέγεται»…

box trader 1Με «κομμένη την ανάσα» η εφοδιαστική παρακολουθεί τις εξελίξεις στο Μεσανατολικό φοβούμενη μία γενίκευση της σύρραξης στην Ανατολική Μεσόγειο και την Ερυθρά Θάλασσα.

Εξισορρόπηση…

box trader 1Η διαταραχή στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού μέσω των αλυσιδωτών επιπτώσεων των εκτροπών της Ερυθράς Θάλασσας μειώνεται καθώς η προσφορά και η ζήτηση γίνονται πιο ισορροπημένες και η αρχική δέσμη υπηρεσιών, η οποία προκάλεσε συμφόρηση λιμένων, έχει χαλαρώσει σημαντικά, σύμφωνα με την Drewry.

Μείωση προσεγγίσεων και αστρονομική ζημιά τρις δολαρίων

box trader 1Ο «ισχυρός κυματισμός» που έχει προκαλέσει η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει κάνει τα λιμάνια γύρω από αυτή να «παλεύουν» με την πτώση των προσεγγίσεων και την απώλεια εσόδων.

Δασμοί και Trump

0Containers stackedΟι προτεινόμενοι εισαγωγικοί δασμοί του Ντόναλντ Τραμπ θα οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους αποστολής αγαθών μέσω θαλάσσης σε μια επανάληψη της ανόδου της αγοράς που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του ως προέδρου των ΗΠΑ.

Έτος «ναυμαχίας» το 2025 για τις «συμμαχίες»

0Containers stackedΤο “τοπίο” της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων πρόκειται να υποστεί σημαντικό μετασχηματισμό τον Φεβρουάριο του 2025, καθώς προκύπτουν νέες συμμαχίες, αναδιαμορφώνοντας την ανταγωνιστική δυναμική της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Carriers: Έτος αλλαγών το 2025

box trader 1Ο τομέας της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων προετοιμάζεται για μία από τις σημαντικότερες ανακατατάξεις του που πρόκειται να ξεκινήσει το 2025, καθώς προσαρμόζονται οι συμμαχίες, η δρομολόγηση και οι γραμμές κοινής χρήσης.

10 δισεκατομμύρια δολάρια…

box trader 1Ο τομέας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση κερδών το δεύτερο τρίμηνο του 2024 σε περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως ανέφερε το Bloomberg.

Πλησιάζουν τα 200 εκατ TEU’s

0Containers stackedΗ διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων των κινεζικών λιμένων ήταν 190,9 εκατομμύρια TEU's από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2024, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 8,3%.Εκτιμάται ότι μέχρι τα τέλη του έτους θα έχει ξεπεραστεί το «κατώφλι» των 200 εκατ TEU’s.

Schedule reliability: Πτώση τον Ιούλιο

box trader 1Τον Ιούλιο του 2024, σύμφωνα με την Sea-Intelligence η παγκόσμια αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος μειώθηκε κατά 2,1 ποσοστιαίες μονάδες σε μηνιαία βάση στο 52,1%.

Εφοδιαστική: Με κομμένη ανάσα…

0Containers stackedΑπρόβλεπτες εξελίξεις για την εφοδιαστική και τις παγκόσμιες εμπορευματικές ροές δρομολογούνται από Ευρωπαίους, Αμερικανούς και Ινδούς λιμενεργάτες στους οποίους εσχάτως προστέθηκαν και οι σιδηροδρομικοί του Καναδά.

Πτωτικά οι ναύλοι το 2025;

box trader 1Θα κινηθούν πτωτικά οι ναύλοι για τα «κουτιά» το 2025; Οι πρώτες αναλύσεις πάντως εικάζουν μία τέτοια εξέλιξη με βάση τα στοιχεία που έχουν αποτυπωθεί για το τρέχον, όμως, έτος.

Boxships:1,2 εκατ TEU’s

0Containers stackedΟι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καλά κρατούν καθώς η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας έχει ωθήσεις τους ναύλους να φτάσουν σε επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από την πανδημία Covid-19.

Ο Πειραιάς, η Κίνα και η θαλάσσια οικονομία

0Piraeus cropΟ Πειραιάς ήταν και παραμένει λιμενικός κόμβος επι ευρωπαϊκού εδάφους με ιδιαίτερη σημασία για την Κίνα και τον «θαλασσιο δρόμο του μεταξιού».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter